Polski rynek samochodowy jest coraz bardziej ważny

​Wraz z rosnącym rynkiem nowych samochodów w Polsce będzie rosła również popularność targów motoryzacyjnych. Widać to po statystykach poznańskiego Motor Show, który zakończył się w niedzielę. Z roku na rok największe targi branży w tej części Europy przyciągają coraz więcej wystawców i gości.

Targi w Poznaniu
Targi w PoznaniuINTERIA.PL

Rośnie też ranga imprezy - w tym roku zaprezentowano 60 premier, w tym jedną europejską, pojawiły się także premiery koncepcyjne.

- Zazwyczaj Polska nie jest kojarzona z miejscem, w którym odbywają się jakiekolwiek premiery samochodowe. W zeszłym roku w pawilonie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się premiera światowa samochodu dostawczego Caddy, a w tym roku na Motor Show mieliśmy premierę europejską Hyundaia Elantra - podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Przemysław Trawa, prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Dodaje, że to właśnie liczba nowości i oferta wystawiennicza świadczą o popularności targów. Tegoroczne Motor Show przyciągnęło aż 60 premier. Wśród wystawców były obecne prawie wszystkie marki.

- Samochód kupuje się zmysłami, poprzez emocje. Z punktu widzenia ekonomicznego samochód jest składową trzech elementów: technologii, designu i marki i we wszystkich doznajemy emocji. Każdy stara się też kupować te marki, które stawiają go o oczko wyżej niż sąsiada - podkreśla Przemysław Trawa.

Dlatego, jak podkreśla ekspert, targi motoryzacyjne cieszą się coraz większą popularnością. Tym bardziej że Polacy lubią nowości i nowinki technologiczne. Widać to choćby po tym, że klienci częściej sięgają po rozwiązania ekologiczne, stąd większe zainteresowanie samochodami z alternatywnymi źródłami napędu. Tylko w ubiegłym roku zarejestrowano ponad 5,5 tys. hybryd (przy 4 tys. w 2014 roku).

Poznań Motor Show 2016

Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL
Poznań 2016INTERIA.PL

Targi motoryzacyjne w Poznaniu odbywają się co roku na wiosnę. W 2015 roku odwiedziło je ponad 113 tys. osób, o 20 tys. więcej niż rok wcześniej. W tym roku na 50 tys. mkw. powierzchni pojawiło się 120 wystawców, a w ośmiu pawilonach zorganizowano cztery salony tematyczne - samochodowy, motocyklowy, caravaningowy i truck.

- Już teraz zajęte mamy wszystkie pawilony. Obecnie klucz popytu jest w kupnie nowych samochodów, nie używanych czy reperowanych w Polsce. Wszystkie znaki wskazują, że jest to rynek rosnący, dlatego sądzę, że rynek targowy również będzie rósł, a przyszłość Targów Poznańskich zapowiada się dobrze - ocenia Przemysław Trawa. - W tym roku chcemy zorganizować jeszcze drugą imprezę, czyli targi starych samochodów - zapowiada ekspert.

Polacy coraz chętniej kupują nowe auta. W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 355 tys. samochodów osobowych, o 8 proc. więcej niż w 2014 roku. Eksperci oceniają, że trend wzrostowy powinien się utrzymywać.

Newseria Biznes
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas