Polo WRC pokonało DS3! Dobry start Polaków

Francuz Sebastien Ogier (VW Polo WRC) wygrał w niedzielę Rajd Szwecji, drugą rundę mistrzostw świata. Drugie miejsce ze stratą 41,8 s zajął jego rodak, dziewięciokrotny najlepszy kierowca globu Sebastien Loeb (Citroen DS3 WRC).

Ogier na trasie rajdu
Ogier na trasie rajduAFP

Na trzeciej pozycji uplasował się Norweg Mads Oestberg (Ford Fiesta WRC) - strata 1.24,5

Ogier jest drugim w historii kierowcą spoza Skandynawii, który zwyciężył w tym rajdzie. Pierwszym był w 2004 roku Loeb, jadący wtedy Citroenem Xsarą WRC.

Ponad dwa lata temu Ogier, fabryczny kierowca teamu Citroen, odszedł z zespołu i związał się kontraktem z grupą VW Motosport, która od roku prowadziła prace konstrukcyjne modelu Polo WRC. Francuza do zmiany barw namówił były rajdowy mistrz świata Hiszpan Carlos Sainz, który pracował w zespole projektującym nowy samochód rajdowy.

Polo WRC jest - jak na razie - strzałem w dziesiątkę. Po dwóch latach testów samochód zadebiutował w tegorocznym rajdzie Monte Carlo, gdzie Ogier wywalczył drugie miejsce za Loebem. W drugim starcie Ogier, jadący Polo WRC, zwyciężył w Szwecji.

Zdaniem fachowców nowe Polo jest bardziej zaawansowane technologicznie od Citroena DS3 i jeżeli nie pojawią się problemy techniczne, Ogier będzie w tegorocznym sezonie głównym kandydatem do zwycięstwa w klasyfikacji końcowej mistrzostw świata, w sytuacji gdy Loeb zrezygnował z obrony tytułu i planuje tylko cztery lub pięć startów.

"To niewiarygodne, nie przypuszczałem, że już w drugim starcie wygramy rajd. Dla mnie to wielka niespodzianka. Pod koniec rajdu nie podejmowaliśmy wielkiego ryzyka, jednak musieliśmy atakować, bo Loeb bardzo mocno cisnął" - powiedział na mecie Ogier, całując swój samochód.

Doskonale pojechali Michał Sołowow i Maciej Baran (Peugeot 207 S2000) zajmując 12. miejsce w klasyfikacji generalnej i drugie w klasie 2. Kielczanin wyrównał najlepszy wynik Polaka w Rajdzie Szwecji - Tomasza Kuchara, który w 2002 roku był także 12.

Michał Kościuszko z pilotem Maciejem Szczepaniakiem (Mini) po poważnych problemach technicznych pierwszego dnia imprezy, w kolejnych odrabiali straty i ostatecznie dojechali do mety na 14. pozycji ze stratą 25.08,9 do Ogiera.

Trzecia polska załoga Łukasz Kabaciński z pilotem Szymonem Gospodarczykiem (Renault Clio R3) uplasowała się na 29. miejscu (strata 1:08.29,9) w klasyfikacji generalnej i drugim w tzw. ośce (samochody z napędem na jedną oś).

W całym rajdzie Ogier wygrał 10 odcinków specjalnym, Loeb był najszybszy na siedmiu, po dwa zwycięstwa zanotowali Oestberg i Fin Mikko Hirvonen, po jednym Jari-Matti Latvala i Belg Thierry Neuville.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas