Policja ma nowe, nieoznakowane radiowozy. Mają zielone tablice rejestracyjne

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

Enea - jeden z potentatów polskiego rynku energetyki - chce przekonać Polaków do samochodów elektrycznych. Stworzona przez firmę fundacja przekaże polskiej policji pięć elektrycznych radiowozów. Ekonomiczne i przyjazne dla środowiska pojazdy wspierać mają policjantów w pracy operacyjnej.

Elektryczne radiowozy podarowała Policji Fundacja Enea
Elektryczne radiowozy podarowała Policji Fundacja EneaInformacja prasowa (moto)

Zakupione przez Fundację Enea samochody elektryczne to pojazdy nieoznakowane, które służyły będą jako wozy "wsparcia operacyjnego". Chodzi o Ople Corsa-e wyposażone w baterię o pojemności 50 kWh. Ich elektryczne silniki rozwijają po 136 KM. Średnie zużycie energii oscyluje w okolicach 16,8 kWh/100 km, co oznacza, że na jednym ładowaniu pojazdy są w stanie pokonać do 330 km.

Enea funduje elektryczne radiowozy. Pierwszy już trafił na drogi

Samochody wyposażone są m.in. w nowoczesne systemy bezpieczeństwa (ABS, ESP, wspomaganie hamowania, kamerę cofania, czujniki parkowania), a także system rekuperacji, czyli odzyskiwania energii podczas hamowania.

Elektryczne radiowozy podarowała Policji Fundacja EneaInformacja prasowa (moto)

Ufundowane przez Eneę radiowozy trafić mają do policjantów z:

  • Poznania,
  • Wałcza,
  • Tucholi,
  • Gryfina,
  • Strzelna.

Pierwszy z pojazdów zasili właśnie flotę Komisariatu Policji Poznań - Grunwald.

Jestem wdzięczny Fundacji Enea, że przekazała poznańskim policjantom samochód elektryczny. To ważny gest także dla mieszkańców naszego miasta, ich komfortu i bezpieczeństwa. Liczę na to, że nasza współpraca będzie kontynuowana w innych ciekawych projektach - powiedział nadinsp. Piotr Mąka, Komendant Wojewódzki Policji w Poznaniu.

Opel Corsa-e

Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel
Opel Corsa-eOpel

***

Moto flesz - odcinek 47. Volvo chce szybszego przejścia na elektrykiINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas