Polestar i Cupra rozbite. Jak bezpieczne są modele nowych marek?
W swoich najnowszych crash testach Euro NCAP rozbiło tylko dwa modele, ale za to oba należące do stosunkowo nowych marek.
Polestar i Cupra traktowane są jako nowe i niszowe marki, ale nie mówimy tu przecież o nowicjuszach. Oznaczenie Polestar od lat można było znaleźć na modelach Volvo po fabrycznym tuningu, a Cupra to długa tradycja usportowionych Seatów. Teraz to osobne marki, które choć tworzą nowe modele, nie tworzą ich przecież bez wsparcia firm, których są integralną częścią.
W przypadku Polestara testowi poddano model 2, który jest elektrycznym liftbackiem o dość wysokim nadwoziu. Nie jest zaskoczeniem, że ten korzystający z rozwiązań Volvo samochód, zdobył maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Ochronę podróżnych oceniono na 92 proc., a dzieci na 89 proc. Za bezpieczeństwo pieszych Polestar otrzymał 80 proc. a za systemy czuwające nad bezpieczeństwem czynnym 86 proc.Bardzo dobrze wypadł także Formentor - jedyny obecnie własny model w ofercie Cupry. Euro NCAP przyznało m maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Za bezpieczeństwo podróżnych Formentor dostał 93 proc., za ochronę dzieci 88 proc., trochę gorzej wypadł w przypadku pieszych (68 proc.), a na 80 proc. oferowane systemy bezpieczeństwa czynnego.