​Polacy coraz bogatsi? Mercedesy AMG rozchwytywane!

Od początku roku Mercedes sprzedał w Polsce 194 sportowe samochody spod sygnowane literkami AMG. To czterokrotnie więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku!

Mercedes klasy G AMG cieszy się w Polsce dużą popularnością
Mercedes klasy G AMG cieszy się w Polsce dużą popularnościąInformacja prasowa (moto)

Po pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku sprzedaż Mercedes-AMG w Polsce wzrosła do 194 sztuk - to aż o 373 proc. więcej niż rok temu, gdy nabywców znalazły 52 auta niemieckiej marki.

Największym wzięciem cieszy się model CLA 45 AMG z 360-konnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,0 l i napędem na obie osie 4MATIC. Od początku roku klienci nabyli 62 takie auta. Wersja AMG ma aż 15-proc. udział w sprzedaży wszystkich odmian modelu CLA na naszym rynku.

Podobną popularnością cieszy się A 45 AMG, również z 2,0-litrowym motorem turbo o mocy 360 KM i układem 4MATIC. Od stycznia do lipca Mercedes-AMG sprzedał w Polsce 59 egzemplarzy modelu - oznacza to, że decydował się na niego co dziesiąty nabywca Klasy A.

Polscy klienci chętnie wybierają również najmocniejsze wersje klas G i S. W przypadku klasy G aż 60 proc. dostarczonych w tym roku aut - czyli 23 spośród 40 sztuk - stanowią odmiany 63 i 65 AMG. Warto dodać, że względem tego samego okresu ubiegłego roku ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie!

Na zakup limuzyn S 63 AMG i S 65 AMG od stycznia do lipca bieżącego roku zdecydowało się 32 nabywców, co stanowi jedną dziesiątą łącznej sprzedaży klasy S na polskim rynku.

Równocześnie wzrasta też popularność modeli Mercedes-Benz wyposażonych w pakiety AMG, obejmujące bardziej dynamiczną stylizację, sportowe wykończenie kabiny oraz zmiany w zestrojeniu zawieszenia. W tym roku do klientów trafiło już 1080 takich samochodów - w pakiet AMG był więc uzbrojony co trzeci nowy Mercedes sprzedawany w Polsce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas