Poduszka otwiera się za późno
Niezależna organizacja EuroNCAP opublikowała wyniki kolejnej serii testów zderzeniowych. Wzięły w niej udział cztery nowe modele: chevrolet kalos, land rover discovery III, nissan note i toyota RAV4.
Żaden z nich nie okazał się idealny i nie zdobył najwyższej, pięciogwiazdkowej oceny.
Najgorzej z testowanych pojazdów wypadł chevrolet. Kalos otrzymał zaledwie trzy gwiazdki w zakresie ochrony dorosłych, a więc tyle samo, co testowane w lutym aveo. Mimo tej samej oceny sumarycznej, nieco większe bezpieczeństwo zapewnia kalos.
Toyota miała problemy z odpaleniem przednich poduszek w odpowiedniej chwili. Na skutek uszkodzenie czujnika spowodowanego zderzeniem poduszki otwierały się nieco za późno. Japońska firma zareagowała na te uwagi zmieniając sposób połączenia czujnika z poduszkami, co zaowocowało ich otwieraniem we właściwym momencie, mimo ponownego uszkodzenia czujnika. Japończycy nie zdecydowali się jednak na wprowadzenie tej modyfikacji w już sprzedanych samochodach.
Inaczej postąpił Nissan. W note podczas uderzenia bocznego stwierdzono złamanie jednego z mocowań fotelika dziecięcego isofix. Japończycy zobowiązali się do zmiany wadliwego elementu również w już sprzedanych egzemplarzach aut.
Najsłabszą stroną land rovera discovery jest ochrona pieszych, którą oceniono tylko na jedną gwiazdkę. Do tej pory żaden z dużych samochodów terenowych nie zdobył w tej kategorii więcej niż dwóch gwiazdek.
W zakresie ochrony pieszych słowa uznania należą się toyocie. RAV4 to drugi mały samochód terenowy (po hondzie CR-v w 2002 roku), który otrzymał trzy gwiazdki.
Ochrona pasażerów: 3 gwiazdki
Ochrona dzieci: 3 gwiazdki
Ochrona pieszych: 2 gwiazdki
Nissan note
Ochrona pasażerów: 4 gwiazdki
Ochrona dzieci: 3 gwiazdki
Ochrona pieszych: 2 gwiazdki
Land rover discovery III
Ochrona pasażerów: 4 gwiazdki
Ochrona dzieci: 4 gwiazdki
Ochrona pieszych: 1 gwiazdki
Toyota RAV4
Ochrona pasażerów: 4 gwiazdki
Ochrona dzieci: 4 gwiazdki
Ochrona pieszych: 3 gwiazdki