Pierwszy crashtest pojazdu elektrycznego

Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym kolejne siedem modeli samochodów.

Test mitsubishi i-MiEV
Test mitsubishi i-MiEVInformacja prasowa (moto)

Po raz pierwszy w historii sprawdzono również samochód o napędzie elektrycznym - mitsubishi i-MiEV.

Elektryczne miejskie auto zostało oceniono na 4 gwiazdki, co jest wynikiem dobrym. Takie same oceny przyznano bliźniakom i-MiEV-a, czyli citroenowi C-zero i peugeotowi iOn, które nie były testowane, ale powstają na tej samej linii produkcyjnej.

Procedura testowa w wypadku i-MiEV-a był identyczna z tymi, które stosuje się przy testach samochodów o napędzie konwencjonalnym. Jednak szczególnej analizie powypadkowej poddano baterie. Sprawdzano ich stan fizyczny, a także działanie wypadkowego wyłącznika, który ma za zadanie odcinać wysokonapięciowe akumulatory od reszty samochodu.

Podczas przeprowadzenia testu zderzeniowego w pogotowiu znajdowali się strażacy. Ich interwencja nie była jednak konieczna. Badanie wraku wykazało, że nie było ryzyka porażenia prądem lub pożaru.

Słabiej niż elektryczne auto Mitsubishi wypadł w teście Euro NCAP jeden z bestsellerów Dacii, czyli duster. Ten mały SUV otrzymał tylko trzy gwiazdki, a najgorzej oceniono ochronę pieszych oraz poziom wyposażenia w systemy poprawiające bezpieczeństwo. Cóż, auta segmentu budżetowego rządzą się swoimi prawami.

Informacja prasowa (moto)

W ostatnim badaniu nie zabrakło oczywiście samochodów ocenionych na 5 gwiazdek. Takie noty otrzymało mitsubishi ASX, nissan juke, hyundai ix20 i BMW X1.

Informacja prasowa (moto)

Euro NCAP poinformowało również o przyznaniu pierwszego w tym roku wyróżnienia dla systemów poprawiających bezpieczeństwo. Organizacja doceniła system Infiniti o nazwie Lane Departure Prevention (LDP). Układ działa w oparciu o obraz otrzymywany z kamery umieszczonej przy wstecznym lusterku. Komputer w sposób ciągły analizuje położenie lini wyznaczających pasy ruchu. względem samochodu. Jeśli uzna, że auto zjeżdża z pasa (a kierunkowskaz jest wyłączony), ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym (komunikat na desce rozdzielczej) oraz uruchamia lekko hamulce dwóch kół po jednej stronie pojazdu, co ma pomóc kierowcy w opanowaniu pojazdu. LDP działa przy prędkości powyżej 70 km/h i montowany jest w modelach EX, FX oraz M.

Informacja prasowa (moto)

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas