Peugeot 508 Sport Engineered - rekordowo mocny

Francuzi pokazali topową wersję modelu 508, który jest najmocniejszym seryjnym samochodem w historii marki. Nie znaczy to co prawda nadzwyczaj dużego tabunu koni mechanicznych, ale osiągi są całkiem niezłe.

Peugeot 508 Sport Engineered
Peugeot 508 Sport EngineeredInformacja prasowa (moto)

Usportowiona wersja 508 korzysta oczywiście z napędu hybrydowego plug-in, który już teraz dostępny jest w dwóch wariantach - 225 KM (z napędem na przód) oraz 300 KM (z drugim elektrycznym silnikiem, umieszczonym przy tylnej osi). Odmiana Sport Engineered podbija moc do 360 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm.

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot
Peugeot 508 Sport EngineeredPeugeot

Tak jak w pozostałych wersjach hybrydowych, pod maską 508 pracuje doładowany silnik benzynowy 1.6 PureTech, który tutaj rozwija 200 KM. Napędza on przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej, a wspomaga go w tym elektryczny motor o mocy 110 KM. Drugi elektryk znajduje się przy tylnej osi, na którą może przekazać do 113 KM, zapewniając tym samym napęd 4x4.

Taka moc w aucie klasy średniej nie powala, ale trudno też narzekać na osiągi. 508 Sport Engineered przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s (zarówno sedan jak i kombi), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Inżynierowie Peugeota nie poprzestali tylko na zwiększeniu mocy, ale przeprowadzili także szereg innych zmian. Popracowali nad adaptacyjnymi amortyzatorami, obniżyli zawieszenie (nie podano jak bardzo), zwiększyli rozstaw kół (24 mm z przodu i 12 mm z tyłu), przednie hamulce mają tarcze o średnicy 380 mm i czterotłoczkowe zaciski, a na 20-calowych felgach pojawiły się opony Michelin Pilot Sport.

Peugeot 508 Sport EngineeredInformacja prasowa (moto)

Zmiany wizualne obejmują natomiast inny przedni zderzak z dołożonymi lotkami, nakładki na progi, lakierowany na czarno dyfuzor, galwanizowane końcówki wydechu oraz elementy w seledynowym kolorze (Peugeot nazywa go Kryptonite). Co ciekawe, auto dostępne będzie tylko z trzema lakierami - szarym, czarnym i białym. Z kolei we wnętrzu pojawiła się tapicerka będąca połączeniem skóry, dzianiny 3D i alcantary. Czerń kabiny urozmaicają podwójne przeszycia w kolorze szarości Tramontane i fluoryzującej zieleni Kryptonite.

Peugeot 508 Sport EngineeredInformacja prasowa (moto)

Zamówienia na Peugeota 508 Sport Engineered ruszają w połowie października.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas