Peugeot 508 drugiej generacji

Nowa odsłona flagowego modelu Peugeota jest nieznacznie mniejsza od poprzednika i bardzo futurystycznie wystylizowana.

Druga generacja Peugeota 508 powstała na modułowej platformie EMP2, a samo auto mierzy teraz 475 cm długości, 184 cm szerokości i 140 cm wysokości. Jest więc zauważalnie krótsze (8 cm) oraz niższe (6 cm) od poprzednika, za to nieznacznie szersze (2 cm). Wpłynęło to na prezencję auta, które ma teraz bardziej zwartą sylwetkę, co podkreśla tylko jego agresywną i bardzo ciekawą stylistykę.

Pytanie tylko jak mniejsze wymiary zewnętrze (i mniejszy o 2,4 cm rozstaw osi) wpłyną na przestronność wnętrza. Póki co wiemy jedynie, że bagażnik jest odrobinę większy, choć nadal dość przeciętny - 487 l pojemności. Peugeot pochwalił się natomiast, że auto ma zauważalnie niższą masę własną od poprzednika (średnio o 70 kg) co jest zasługą między innymi nowych technik spawania i sklejania.

Reklama

Nowe 508 otrzymał naturalnie deskę rozdzielczą zgodną z założeniami i-Cocpit, czyli z zegarami umieszczonymi na podszybiu, malutką kierownicą i dużym ekranem służącym do obsługi niemal wszystkich funkcji. Same zegary mogą być oczywiście wirtualne, zaś 10-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego jest zauważalnie większy, niż dotychczas stosowane w modelach Peugeota i wcześniej zobaczyć można go było w luksusowym DS 7.

To zresztą niejedyny element zapożyczony z tak zwanych samochodów premium. 508 będzie dostępny z fotelami z certyfikatem AGR wyposażonymi w masaż, wykończone mogą one być pikowaną skórą, a na desce rozdzielczej znajdziemy wstawki z prawdziwego drewna. Z kolei na ekranie zastępującym zegary będzie można wyświetlić obraz z kamery noktowizyjnej, wykrywającej ludzi oraz zwierzęta i pokazującej drogę przed samochodem o 250 m dalej, niż wynosi zasięg świateł.

Gama jednostek napędowych składać się będzie z "benzyniaka" 1.6 THP o mocy 180 i 225 KM oraz diesli 1.6 BlueHDi (130 KM) i 2.0 BlueHDi (160 i 180 KM). Można spodziewać się też, że w późniejszym czasie dołączy do nich mocna hybryda (prawdopodobnie z silnikiem elektrycznym napędzającym tylną oś), także 3-cylindrowe 1.2 PureTech o mocy 130 KM.

Nie znamy jeszcze specyfikacji nowego Peugeota 508 na polskim rynku, ale już teraz można zamawiać premierową wersję First Edition oferującą kompletne wyposażenie. Za odmianę benzynową o mocy 225 KM zapłacimy 199 900 zł, a za diesla 180 KM 203 900 zł.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy