Pamiątka z PRL warta ponad 20 tys. zł. Setki osób mają ją w domu, może ty też

Przedpłaty były popularną formą zakupu Fiata 126p w okresie PRL
Przedpłaty były popularną formą zakupu Fiata 126p w okresie PRLMotor

Przedpłaty na samochody z PRL. Do rozdania jest ponad 4 mln zł

  • 221 na samochód Fiat 126p,
  • 17 na samochód FSO 1500 (bezlicencyjna odmiana Polskiego Fiata 125p).

Ile wynoszą rekompensaty za Malucha i dużego Fiata?

  • 18 270,00 zł, jeżeli przedpłata została wniesiona na samochód marki Fiat 126p;
  • 25 890,00 zł, jeżeli przedpłata została wniesiona na samochód marki FSO 1500.

Kto może ubiegać się o rekompensatę za przedpłaty na samochody?

Zgodnie z tą ustawą, osoby które w 1981 r. wniosły przedpłaty na samochody osobowe marki Fiat 126p lub FSO 1500, mają prawo do zwrotu wniesionych wkładów wraz z oprocentowaniem oraz otrzymania rekompensaty w wysokości określanej przed rozpoczęciem każdego kwartału przez Ministra Finansów w drodze obwieszczenia ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".

Czym były przedpłaty na samochody w PRL

Zobacz również:

    Fiat 126p - 40 lat minęło

    Po lewej: dźwignia obsługi ssania. Po prawej: włącznik rozrusznika.
    Po lewej: dźwignia obsługi ssania. Po prawej: włącznik rozrusznika.Motor
    O dziwo, z tyłu da się siedzieć. Nawet wsiadanie nie jest nazbyt trudne.
    O dziwo, z tyłu da się siedzieć. Nawet wsiadanie nie jest nazbyt trudne.Motor
    W najmniejszym stopniu nie wpływa na polepszenie chłodzenia. Gdyby tak było, włoscy inżynierowie inaczej zaprojektowaliby nadwozie.
    W najmniejszym stopniu nie wpływa na polepszenie chłodzenia. Gdyby tak było, włoscy inżynierowie inaczej zaprojektowaliby nadwozie.Motor
    Nawiew – niezbyt skuteczny, za to niesłychanie prosty w obsłudze.
    Nawiew – niezbyt skuteczny, za to niesłychanie prosty w obsłudze.Motor
    Miękki, czarny skaj przykleja się do ciała. Brak zagłówków to norma lat 70.
    Miękki, czarny skaj przykleja się do ciała. Brak zagłówków to norma lat 70.Motor
    Bagażnik jest żenująco mały. Koło zapasowe to rodzaj „buforu” w razie kolizji.
    Bagażnik jest żenująco mały. Koło zapasowe to rodzaj „buforu” w razie kolizji.Motor
    Książka napraw i zestaw narzędzi to absolutnie nieodzowne wyposażenie kierowcy 126p.
    Książka napraw i zestaw narzędzi to absolutnie nieodzowne wyposażenie kierowcy 126p.Motor
    Dwucylindrowy silnik ma tłoki chodzące współbieżnie, stąd dość mocno podskakuje i szybko zużywa swój gumowy tłumik drgań (na fot. pośrodku).
    Dwucylindrowy silnik ma tłoki chodzące współbieżnie, stąd dość mocno podskakuje i szybko zużywa swój gumowy tłumik drgań (na fot. pośrodku).Motor
    Początkowo prędkościomierz był wyskalowany do 130 km/h, potem do 140 km/h.
    Początkowo prędkościomierz był wyskalowany do 130 km/h, potem do 140 km/h.Motor
    Deska rozdzielcza wersji po liftingu zyskała miejsce na radio. Przesiadanie się z lewej na prawą stronę to łatwizna.
    Deska rozdzielcza wersji po liftingu zyskała miejsce na radio. Przesiadanie się z lewej na prawą stronę to łatwizna.Motor
    Lusterko kierowca musiał zamontować sobie sam – fabrycznie go nie było.
    Lusterko kierowca musiał zamontować sobie sam – fabrycznie go nie było.Motor
    Fiat 126p (1977-1982)
    Fiat 126p (1977-1982)Motor
    Maluch w mieście budzi sprzeczne reakcje: albo sympatię, albo (niestety, częściej) agresję innych kierowców, którzy traktują go jako przeszkodę, uznając, że zbytecznie spowalnia ruch drogowy.
    Maluch w mieście budzi sprzeczne reakcje: albo sympatię, albo (niestety, częściej) agresję innych kierowców, którzy traktują go jako przeszkodę, uznając, że zbytecznie spowalnia ruch drogowy.Motor
    Modne w latach 80. jeżdżenie latem z otwartą tylną klapą ma tylko jedną zaletę: obniża hałaśliwość.
    Modne w latach 80. jeżdżenie latem z otwartą tylną klapą ma tylko jedną zaletę: obniża hałaśliwość.Motor
    Rowerzystka wjechała na przejściu pod trolejbusPolicja