Oto najdroższe supersamochody świata

article cover
 

Oto najdroższe supersamochody świata

Jeszcze kilka lat temu, by zakomunikować otoczeniu finansowy sukces wystarczyło zamówić jeden z egzemplarzy Ferrari lub Lamborghini. Od tego czasu sprawa mocno się jednak skomplikowała... Na rynku przybyło wielu producentów superspotowych wozów, które rywalizować dziś mogą nie tylko pod względem osiągów, ale też – a może przede wszystkim – ceny... Jakie pojazdy okupują dziś absolutny top listy najdroższych samochodów sportowych? Ciekawe zestawienie najdroższych aut tego typu, jakie kupić dziś można za Oceanem, przygotował amerykański serwis motoryzacyjny motor1.com. Które auto jest obecnie najdroższym sportowym supersamochodem i jak kształtują się ceny konkurencji? 
Zestawienie piętnastu najdroższych aut otwiera – wyceniony na skromne 1,5 mln dolarów – Arash AF10 Hybrid. Samochód będący dziełem niewielkiego producenta z Wielkiej Brytanii napędzany jest benzynowym silnikiem V8 o pojemności 6,2 l (z Corvette) współpracującym z czterema elektrycznymi silnikami trakcyjnymi. W sumie kierowca ma do dyspozycji moc 2080 KM i maksymalny moment obrotowy 2280 Nm. "Setka" pojawia się na liczniku w mniej niż 3 sekundy, a prędkość maksymalna to 323 km/h.  
Miejsce 14. zajmuje SGC 003S. Drogowa wersja produkowanego w Turynie supersamochodu spod znaku włoskiej Scuderia Cameron Glickenhaus to wydatek około 1,8 mln dolarów. Auto napędzane jest podwójnie doładowanym V8 o pojemności 4,4 l generującym 800 KM i 850 Nm. Przyspieszenie do setki poniżej 3 sekund – prędkość maksymalna to 349 km/h. 
Numer 13. to, wyceniony na nieco ponad 1,8 mln dolarów, Zenvo TS1. Zaprezentowany w Genewie duński supersamochód waży 1580 kg i napędzany jest silnikiem V8 (5,8 l) generującym 1163 KM i 1110 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 2,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 375 km/h!  
1,85 mln dolarów zapłacić trzeba za W Motors Fenyr SuperSport. Pojazd marki ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich opracowany został przy współpracy z Magna Steyer i RUF. Samochód napędzany jest sześciocylindrowym boxerem o pojemności 4,0 l. Podwójnie doładowany motor rozwija 900 KM i 1200 Nm. Setka pojawia się w 2,7 s od startu, prędkość maksymalna to 400 km/h. Powstać ma zaledwie 25 egzemplarzy W Motors Fenyr SuperSport. 
Na miejscu 11. Sklasyfikowany został Koenigsegg Regera. Szwedzkie auto pochwalić się może podwójnie doładowanym V8 i trzema silnikami elektrycznymi. W sumie kierowca ma do dyspozycji ponad 1500 KM i 2000 Nm. "Setka" pojawia się na prędkościomierzu w 2,7 s od startu. Prędkość maksymalna to „elektronicznie ograniczone” 410 km/h! 
Pierwszą dziesiątkę najdroższych supersamochodów w Stanach otwiera Lamborghini Centenario LP 770-4. Stworzony z okazji setnej rocznicy urodzin założyciela marki, pojazd powstał w oparciu o model Aventador. Auto napędzane jest wolnossącym silnikiem V12 o pojemności 6,5 l i mocy 770 KM oraz 690 Nm. Auto osiąga setkę w 2,8 sekundy i potrafi jeździć z prędkościami powyżej 350 km/h. Samochód wyceniono na 1,9 mln dolarów. 
9. pozycja należy do Ferrari LaFerrari Aperta (odmiana ze składanym dachem). Chociaż ceny auta nie zostały ogłoszone publicznie, z przecieków wynika, że za egzemplarz zapłacić trzeba około 2,2 mln dolarów. Samochód napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 6,3 l. Motor generuje moc ponad 800 KM i maksymalny moment obrotowy przekraczający 900 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. Sprint do 100 km/h trwa około 2,7 sekundy. 
Miejsce nr 8 zajmuje – zaprezentowane niedawno w Genewie - Pagani Huayra Roadster, za które zapłacić trzeba w Stanach 2,4 mln dolarów. Za plecami kierowcy i pasażera – zgodnie z tradycją włoskiej marki – znajduje się silnik V12 konstrukcji AMG. Moc wynosi 767 KM a maksymalny moment obrotowy – około 1000 Nm. Samochód osiąga setkę w 3,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 370 km/h.  
Siódmą pozycję zajmuje – bazujące na modelu 488 Spider – Ferrari J50. Model zbudowany dla uczczenia 50-rocznicy obecności włoskiej marki w Japonii powstanie w zaledwie 10 egzemplarzach. Ceny trzymane są w ścisłej tajemnicy, ale wiarygodne źródła mówią o kwocie rzędu 2,5-3,0 mln dolarów. Samochód napędzany jest doładowanym silnikiem V8 o pojemności 3,9 l i mocy 690 KM. 
Na szóstym miejscu sklasyfikowano następcę słynnego Veyrona – Bugatti Chiron. Auto, którego produkcja limitowana jest liczbą 250 egzemplarzy, to wydatek około 2,6 mln dolarów. Przypominamy, że kierowca ma do dyspozycji silnik W16 o mocy 1500 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 1600 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona do 420 km/h, a sprint do 100 km/h trwa zaledwie 2,5 sekundy! 
Pierwszą piątkę najdroższych supersamochodów otwiera kolejne auto spod znaku Pagani – Huayra BC. W stosunku do „standardowej” odmiany samochód może się pochwalić mocniejszym aż o 100 KM układem napędowym. Oznacza to, że kierowca ma do dyspozycji ponad 790 KM i 1100 Nm. Powstać ma dokładnie 20 egzemplarzy tego modelu. Za każdy zapłacić trzeba 2,6 mln dolarów. 
Na miejscu czwartym – dość niespodziewanie – uplasowała się Icona Vulcano Titanium – supersamochód, który debiutować ma na konkursie samochodowej elegancji w Pebble Beach. Turyńska firma z chińskim kapitałem przygotowała rozwojową wersję modelu Vulcano, który można już było zobaczyć w 2013 roku na salonie w Szanghaju. Auto napędzane jest benzynowym V8 rodem z Corvette ZR1 podkręconym do około 1000 KM. Auto wyróżniać ma się karoserią wykonaną z tytanu i włókien węglowych. Cena? Około 2,8 mln dolarów! 
Czołową trójkę najdroższych supersamochodów otwiera Aston Martin Valkyrie. Ceny zaprezentowanego w Genewie auta oscylować mają w okolicach 3 mln dolarów! Nowy Aston może się pochwalić napędem hybrydowym korzystającym z systemu KERS. Głównym źródłem mocy jest – umieszczony centralnie – 6,5-litrowy silnik V12 konstrukcji Coswortha. Wolnossąca jednostka wspomagana jest przez elektryczny silnik współpracujący z KERS. Producent nie chwali się mocą układu napędowego, podaje jednak, że stosunek mocy do masy wynosi 1:1. Dodajmy, że masa własna Aston Martina Valkyrie oscyluje w okolicach 1000 kg... 
Drugie miejsce na podium to również niespodzianka. Zajmuje je kolejny z modeli nowej arabskiej marki – W Motors – Lykan Hypersport. Stworzone w Zjednoczonych Emiratach Arabskich auto wyceniane jest na 3,4 mln dolarów. Źródłem napędu jest bazujący na konstrukcji Porsche sześciocylindrowy silnik typu boxer o pojemności 3,7 l. Podwójnie doładowana jednostka osiąga moc ponad 750 KM i 1000 Nm. Samochód rozpędza się do prędkości 395 km/h i osiąga setkę w 2,8 sekundy od startu. Budowany od 2013 roku model wyróżnia się m.in. złotymi szwami tapicerki czy przyozdobionymi diamentami reflektorami... 
Miano najdroższego nowego supersamochodu dzierży obecnie Lamborghini Veneo Roadster. W kategorii „cena”, zaprezentowany w 2013 roku, model okazuje się być bezkonkurencyjny. Za każdy z dziewięciu (to całkowita produkcja tego modelu) egzemplarzy klienci zapłacić muszą 4,5 mln dolarów, co stanowi równowartość – bagatela – 17,64 mln zł! Co ciekawe, na tle konkurencji osiągi Lamborghini Veneo Roadster nie robią piorunującego wrażenia. Auto napędzane jest silnikiem V12 o pojemności 6,5 l i mocy 750 KM. Prędkość maksymalna to „zaledwie” 355 km/h. 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas