Ostatni Abarth 124 spider zostanie sprzedany na aukcji charytatywnej
Ostatni dostępny w Japonii Abarth 124 spider został wystawiony na aukcję charytatywną, której celem jest zbieranie funduszy dla organizacji non-profit „Shine On! Kids", pomagającej japońskim dzieciom cierpiącym na raka i inne poważne choroby.
Internetowa licytacja trwa do 29 listopada i przeprowadzana jest w formie "aukcji cichej" na japońskiej stronie internetowej marki Abarth, z ceną wywoławczą 3,7 mln jenów. Obok licytacji spidera Abartha można także wziąć udział w akcji, składając ofertę na szkice powstałe w FCA Centro Stile przedstawiające Abartha 124 spider i Abartha 595 Scorpioneoro.
Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat, Lancia i Abarth na rynkach EMEA, skomentował tę inicjatywę, mówiąc: "Jestem bardzo dumny z tej charytatywnej akcji mającej na celu wspieranie dzieci, w której udział ma również wystawiony na aukcji ostatni Abarth 124 spider, dostępny w Kraju Kwitnącej Wiśni. Dla Abartha Japonia jest wiodącym rynkiem eksportowym, stale się rozwija i reprezentuje silną tradycję marki. Aukcja charytatywna stanowi świadectwo silnej więzi łączącej markę z logo skorpiona z tym krajem, a przede wszystkim z jego obywatelami. To również hołd dla pierwszego modelu Abartha wyprodukowanego w Japonii, a także niezwykła okazja do obchodów miesiąca znaku zodiaku skorpion".
Wystawiony na licytację Abarth 124 spider jest jeszcze bardziej atrakcyjny dla kolekcjonerów, dzięki specjalnej okolicznościowej plakietce, przygotowanej przez FCA Centro Stile w Turynie. Plakietka w postaci metalowej tabliczki przedstawia sylwetkę samochodu, na tle którego umieszczono czerwone napisy "Edizione Unica" ("Edycja Unikatowa") i "Per semper tua" ("Na zawsze twój"). Nadwozie 124 spider wyróżnia się ekskluzywnym pastelowym odcieniem bieli "Turini White 1975", a bogate wyposażenie obejmuje m.in. czarno-czerwoną skórzaną tapicerkę foteli, system dźwiękowy Bose, nawigację satelitarną i reflektory LED.