Operator parkingów oddaje pieniądze kierowcom. Co się stało?

Nad operatorem parkingów WEIP zebrały się czarne chmury. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło mnóstwo skarg na firmę zarządzającą parkingami w Polsce. Sprawa dotyczy nieuczciwych praktyk i wprowadzania konsumentów w błąd. Spółka będzie zmuszona oddać klientom pieniądze, które niesłusznie zabrała.

Nakładali na swoich konsumentów dodatkowe opłaty za brak biletu parkingowego, nawet gdy klient w reklamacji udowodnił firmie, że ów bilet posiadał - do takich praktyk firma WEIP posuwała się bardzo często, co udowodniła najnowsza analiza Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Straszyli klientów, by ponieśli opłatę. UOKIK reaguje

Firma zarządzająca parkingami szpitali i centrum handlowych w Polsce miała również stosować zapisy w swoich regulaminach, z których jasno wynikało, że nieuiszczenie opłaty będzie się wiązać z rozpoczęciem na koszt klienta postępowania windykacyjnego i egzekucyjnego, Jak poinformował UOKiK, zapisy w regulaminach miały brzmieć i wskazywać na nieuchronność tych zdarzeń, czym - wywołująć obawy u klientów i zachęcając do uiszczenia opłat - wprowadzano ich w błąd.

Reklama

Reklamacje odrzucali. Złożenie skargi było kłopotliwe

Analiza UOKIK wskazała ponadto, że do spółki WEIP każdego roku wpływało tysiące skarg i reklamacji - większość z nich była jednak odrzucana. Jakby tego było mało, również na tej płaszczyźnie przedsiębiorstwo wprowadzało konsumentów w błąd. Okazało się, że składanie reklamacji było możliwe wyłącznie za pośrednictwem formularza na stronie internetowej lub wysłać list. Procedury były niezgodne z prawem, ponieważ przepisy dopuszczają także złożenie reklamacji drogą elektroniczną (e-mail) lub osobiście.

UOKIK podjął decyzję. WEIP odda klientom pieniądze i zapłaci karę

Decyzją szefa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wszyscy klienci, którzy po 1 stycznia 2020 roku otrzymali od WEIP wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej, mimo posiadania ważnego w czasie wystawienia wezwania biletu parkingowego z wypisanym numerem rejestracyjnym pojazdu, odzyskają swoje pieniądze. Tyczy się to także konsumentów, których reklamacja została odrzucona mimo przedstawienia dowodów na posiadanie biletu w czasie kontroli. Zgodnie z informacją zarządcy parkingów, osoby, którym należy się zwrot pieniędzy, zostaną o tym indywidualnie poinformowane. Spółka zmodernizowała także procedurę reklamacyjną i usunęła z regulaminów, strony WWW i formularza wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej, treści wprowadzające w błąd.

Jakimi parkingami zarządza WEIP?

Spółka WEIP Parking zajmuje się obsługą parkingów przy szpitalach, galeriach handlowych i marketach. W całym kraju pod ich opieką znajduje się w sumie 18 parkingów. Oto lista:

  • Golub-Dobrzyń - ul. Marii konopnickiej
  • Gdańsk - ul. Dmowskiego
  • Kalisz - ul. Poznańska
  • Malbork - ul. Dworcowa
  • Malbork - ul. Piastowska 2 McDonald's
  • Warszawa - Plac czerwca 1976 roku 1
  • Warszawa - ul. Konwiktorska 6
  • Warszawa - ul. Namysłowska 8
  • Warszawa - ul. Pory 78
  • Władysławowo - ul. Hryniewickiego
  • Władysławowo - ul. Portowa
  • Płock - ul. Górna 32
  • Olesno - ul. Klonowa
  • Elbląg - ul. Królewiecka 195
  • Sochaczew - ul. Pokoju 3a
  • Słupsk - ul. Starzyńskiego
  • Lublin - ul. Abramowicka 2
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: parking | opłata za parkowanie | UOKiK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy