Opel Insignia GSi szybsza od... OPC

12 sekund szybciej niż poprzednia generacja Insignii OPC. W takim tempie, zdaniem Opla, nowe wcielenie usportowionej Insignii - wersja GSI - pokonuje północną pętlę toru Nurburgring.

Opel Insignia GSi na torze Nurburgring
Opel Insignia GSi na torze NurburgringInformacja prasowa (moto)

Na przejechanie "Zielonego Piekła", nowy Opel Insignia GSi  potrzebuje... i tutaj właśnie pojawia się problem, bowiem Niemcy nie chwalą się osiągniętymi wynikami. Pozostaje więc wierzyć na słowo Volkerowi Strycekerowi - dyrektorowi Opla ds. samochodów wyczynowych i sportu motorowego. Kierowca, który w 2003 roku wygrał 24‑godzinny wyścig za kierownicą Opla Astry V8 Coupe, nadzorował testy Insignii GSi na Nürburgringu.

- Nową Insignią GSi mogę okrążyć Północną Pętlę nawet o 12 sekund szybciej niż jej mocniejszą poprzedniczką OPC, ale to oczywiście wymaga wydobycia całego potencjału z tego samochodu - stwierdził Strycek. Po przejazdach testowych dodał również, że "lekka konstrukcja, doskonale skonfigurowane zawieszenie z ulepszoną hydrauliką amortyzatorów i wyregulowanym oprogramowaniem, unikatowy napęd na wszystkie koła, a także wyczynowe opony sprawiają, że GSi ma tak precyzyjną i zdecydowaną charakterystykę, jak tego chcieliśmy".

Przypominamy, że zawieszenie Insigni GSi różni się od tego, które zastosowano w standardowej odmianie. Krótsze sprężyny obniżyły GSi o 10 milimetrów, zastosowano również specjalne, sportowe amortyzatory. Odpowiednio dostosowano też hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami (tarcze o średnicy 345 mm) oraz układ kierowniczy.

Insignia GSi jest standardowo wyposażona w mechatroniczne zawieszenie FlexRide. System ten w ułamku sekundy dostosowuje charakterystykę amortyzatorów i układu kierowniczego. Moduł sterujący zmienia także kalibrację działania pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Opel Insignia GSiInformacja prasowa (moto)

Samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l. Jednostka generuje moc 260 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Alternatywnie auto oferowane jest też z wysokoprężnym 2,0 l BiTurbo o mocy 210 KM (480 Nm).

Obydwa czterocylindrowe silniki współpracują z zupełnie nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Kierowca może zmieniać biegi także za pomocą manetek, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy i wzroku od drogi.

Opel Insignia GSi z silnikiem benzynowym przyspiesza do 100 km/h w 7,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas