Opel GT X Experimental - wizja przyszłości marki

Opel przedstawia nowy pojazd koncepcyjny: Opel GT X Experimental — 5‑drzwiowy, w pełni elektryczny kompaktowy SUV o długości 4,06 metra i sylwetce coupé, pełen innowacyjnych rozwiązań. Odzwierciedla on wizję marki Opel oraz daje przedsmak tego, czego należy się spodziewać po przyszłych modelach producenta.

Opel GT X Experimental
Opel GT X ExperimentalInformacja prasowa (moto)

Opel postanowił symbolicznie zamknąć swoją wizję przyszłości samochodu w kompaktowym SUV‑ie o długości zaledwie 4063 mm (rozstaw osi: 2625 mm, szerokość 1830 mm, wysokość z anteną: 1528 mm). GT X Experimental został oparty na lekkiej architekturze i nie zajmuje zbyt wiele miejsca na drodze. Zgodnie z założeniami planu PACE! najpóźniej od 2024 roku każdy model Opla ma być dostępny w wersji zelektryfikowanej — zatem także GT X Experimental jest samochodem w pełni elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego nowej generacji z funkcją ładowania indukcyjnego. Pojemność akumulatora wynosi 50 kWh. GT X Experimental nie jest w pełni autonomiczny, ale oferuje funkcje autonomicznej jazdy poziomu 3, co oznacza, że może realizować wszystkie aspekty jazdy, lecz kierowca musi być w stanie zareagować na wezwanie do interwencji w działanie układów automatycznych.

Nadwozie Opla GT X Experimental wyróżnia się ciekawymi proporcjami i płynnymi płaszczyznami. Dolna części jest polakierowana w kolorze świetlistej szarości, zaś cała góra, w tym maska, szyby i dach, są granatowe. Akcent w charakterystycznym dla Opla kolorze żółtym podkreśla kontur sylwetki i dodaje jej dynamizmu. GT X Experimental wita pasażerów przestronnym wnętrzem, do którego dostęp ułatwiają tylne drzwi otwierane "pod wiatr". Wszystkie czworo drzwi otwierają się pod szerokim 90‑stopniowym kątem, podkreślając przystępny charakter samochodu. Panoramiczna szyba czołowa i dach sięgają daleko aż do tylnych siedzeń, rozświetlając wnętrze SUV‑a i wzmagając poczucie przestronności.

Opel GT X Experimental

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

GT X Experimental ujawnia także nowe motywy przedniego i tylnego pasa przyszłych modeli. Ostrzejsze centralne przetłoczenie na pokrywie silnika odpowiada osi pionowej, która znajduje przedłużenie poniżej logo marki. Oś poziomą wyznaczają typowe motywy skrzydła w światłach do jazdy dziennej, które będą pojawiać się także we wszystkich przyszłych modelach Opla. Zastosowano tu pas z pojedynczego kawałka mocno przyciemnianego pleksiglasu, który przykrywa wszystkie elementy technologii oraz wizualnej identyfikacji marki, takie jak emblemat błyskawicy podświetlany diodami LED w różnych kolorach w zależności od stanu pojazdu, diodowe reflektory matrycowe, światła do jazdy dziennej z motywem skrzydła, a także kamery i czujniki systemów wspomagających jazdę i umożliwiających realizację funkcji jazdy autonomicznej.

Opel GT X Experimental 

Opla GT X Experimental ma kabinę otoczoną panoramiczną szybą łączącą się z przeszklonym dachem oraz bocznymi oknami bez środkowego słupka. Szczególną uwagę przyciąga zestaw wskaźników zamknięty w module "Pure Panel" - jeden panoramiczny ekran wita kierowcę i pokazuje, że typowe dla dzisiejszych samochodów seryjnych deski rozdzielcze pełne wyświetlaczy, przycisków i przełączników mogą wkrótce odejść do lamusa. Pure Panel umożliwia kierowcy korzystanie z najnowszych technologii i uzyskiwanie potrzebnych informacji, a jednocześnie eliminuje elementy odwracające uwagę. Przejawem stylistycznej czystości wnętrza jest też umiejscowienie wlotów nawiewu. Zostały one ukryte za ekranami, co pozwoliło uzyskać jednolitą i przejrzystą płaszczyznę. Pure Panel pokazuje także jak firma Opel stara się ułatwiać ludziom życie za pomocą technologii. Na dwóch skrajnych ekranach po lewej i prawej stronie wyświetlany jest obraz z dwóch kamer wysuwających się z nadwozia. Uproszczono również stylistykę kierownicy, której środkowy moduł nawiązuje kształtem do Opel Vizor. Podobnie jak w przypadku kół, diodowe logo Opla na jej środku pozostaje nieruchome niezależnie od położenia samej kierownicy. Ciekawostką są też głośniki, które można wyjąć i korzystać z nich poza samochodem.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas