Odrodzenie legendy

Już blisko całe stulecie Lancia zachwyca swoich miłośników wysoką jakością, typowo włoską stylistyką oraz luksusem swoich pojazdów. Auta Lancii nie pozbawione są jednak również nowoczesnej technologii i pomysłów, które wybiegają daleko w przód.

Lancia Fulvia Coupe (kliknij)
Lancia Fulvia Coupe (kliknij)INTERIA.PL

Najlepszym tego przykładem może być prototypowy model Fulvia Coupe, który zaprezentowany zostanie na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003: 11-21 września). Pojawi się on w 40 lat po debiucie pierwszej generacji Lancii Fulvii i w 31 lat po legendarnym zwycięstwie Fulvii w Rajdzie Monte Carlo.

INTERIA.PL

Od zawsze ponowne stworzenie modelu Fulvia Coupe było marzeniem projektantów zatrudnionych w Lancia Style Centre. Teraz otrzymali oni szansę na uwolnienie swoich fantazji i inwencji twórczej, a jedynym ograniczeniem ich pracy było zalecenie stworzenia nowoczesnego nadwozia, nawiązującego w myśli stylistycznej do wcześniejszych generacji Fulvii.

Założenie zostało spełnione w 100%. Nowa Fulvia Coupe prezentuje bardzo świeżą linię nadwozia, choć nie trudno spostrzec w niej ducha modelu coupe zaprojektowanego przez Castagnero w 1965 roku. Wymiary nadwozia, jak i jego trójbryłowy charakter to niemal wierne odbicia tamtego legendarnego pojazdu. Nowy model skrywa jednak w swoim wnętrzu zupełnie inne tajemnice od swojego poprzednika. Samochód prowadzi się teraz wyśmienicie, a to za sprawą specjalnie dostrojonego, stabilnego zawieszenia, z powiększonym rozstawem osi.

We wnętrzu koncepcyjnej lancii znajdziemy sportowe, kubełkowe fotele, niewielką przestrzeń bagażową, skórzane, drewniane i aluminiowe wykończenia, trzy analogowe zegary na desce rozdzielczej i trójramienną kierownicę.

Auto, ważące 990 kg, zostało wyposażone w 4-cylindrowy silnik 1.8 16v dysponujący mocą 140 KM (103 kW) przy 6400 obr/min, dzięki któremu może osiągnąć prędkość maksymalną 213 km/h i przyspieszyć od 0-100 km/h w czasie 8,6 sekundy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas