Nowy zakład Nexteer w Polsce

Koncern motoryzacyjny Nexteer Automotive otworzył w Tychach swój trzeci zakład produkcyjny w Europie.

Nowy zakład w Tychach
Nowy zakład w TychachInformacja prasowa (moto)

Pozwoli on zwiększyć produkcję elektrycznych układów kierowniczych (EPS). Firma dostarcza układy m.in. BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Fordowi, GM czy grupie PSA (Peugeot, Citroen). 

W połowie roku Nexteer otworzy także na terenie nowego zakładu swoje europejskie Centrum Techniczne, w którym prowadzić będzie prace badawczo-rozwojowe nad najnowszymi typami systemów sterowania pojazdami, od budowy prototypów po testy na nowo powstałym torze testowym. Znajdzie w nim pracę 100 wyspecjalizowanych inżynierów produktu.

Wartość inwestycji

Firma poinformowała, że zainwestowała w nową infrastrukturę (zakład, na terenie którego mieści się także powierzchnia magazynowa oraz Centrum Techniczne) niemal 70 milionów złotych i będzie znacznie zwiększać tę kwotę w najbliższych pięciu latach.

W przypadku zakładu produkcyjnego będą to inwestycje w linie produkcyjne, natomiast w przypadku Centrum Technicznego Nexteer - w nowe urządzenia testowe.

Europejskie Centrum Techniczne Nexteer Automotive w Tychach

Pracujący w europejskim Centrum Technicznym Nexteer Automotive inżynierowie będą odpowiedzialni m.in. za tworzenie nowych prototypów i rozwijanie obecnych projektów elektrycznych układów kierowniczych EPS, w tym m.in. programów związanych z tworzeniem autonomicznych (samoprowadzących się) pojazdów, nad którymi firma pracuje już teraz wraz ze swoimi klientami.

W ramach Centrum Technicznego powstanie m.in. ośrodek testowy samochodów wyposażonych w prototypy Nexteer Automotive (przy nowo otwartym torze testowym położonym obok zakładu), tzw. laboratorium walidacyjne (służące do badania charakterystyki systemów EPS) oraz centrum tworzenia prototypowych rozwiązań.

W początkowej fazie w jednostce pracować będzie 50 specjalistów, jednak w ramach rozwijania jej w latach 2016 - 2017 zatrudnionych będzie 100 nowych inżynierów, których rekrutację firma rozpoczęła w pierwszym kwartale br. Będą to zarówno młodzi absolwenci, jak i uznani na rynku specjaliści różnorodnych dziedzin, między innymi: inżynierowie mechanicy, projektanci CAD/CAM, inżynierowie analiz FEM, projektanci systemów wbudowanych, programiści "embedded", testerzy oprogramowania i funkcji, inżynierowie elektronicy i projektanci obwodów.

BMW i3 z układem kierowniczym Nexteer na torze testowymInformacja prasowa (moto)

- To, co odróżnia naszą firmę od konkurencji, to fakt, iż Nexteer Automotive skupia się obecnie głównie na produkcji układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym, które - według naszych analiz - do 2025 roku niemal w stu procentach wyprą tradycyjne układy hydrauliczne dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa, ekologii czy poprawieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. To właśnie w Polsce znaleźliśmy idealne warunki do stworzenia Centrum Technicznego, nie tylko z uwagi na tworzenie nowego zakładu produkcyjnego, ale także ze względu na doskonałych specjalistów, bliskie położenie bardzo dobrych uczelni technicznych a także dobre warunki do inwestycji ze strony lokalnych władz oraz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - mówi Laurent Bresson, prezes Nexteer Automotive.

- Inżynierowie pracujący w naszym Centrum Technicznym będą mieli unikatową możliwość projektowania i rozwijania najbardziej zaawansowanych typów systemów sterowniczych, które wyznaczają trendy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia setek milionów samochodów na świecie. Można stwierdzić, iż pracownicy centrów technicznych czy badawczo-rozwojowych to - nie tylko w branży motoryzacyjnej - elita skupiająca najlepszych specjalistów, którzy decydują o kształcie najbardziej innowacyjnych rozwiązań na świecie. Cieszymy się, że to właśnie w Polsce będziemy ustanawiać zespół, który wraz z naszymi klientami współtworzył będzie samochody przyszłości - mówi Ryszard Iskra, dyrektor ds. technicznych Nexteer Automotive Poland.

Nexteer Automotive w Polsce

Obecnie zakłady Nexteer Automotive w Polsce produkują niemal trzy miliony kolumn i układów kierowniczych rocznie, m.in. dla takich modeli, jak BMW i3 (pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu), Mini, BMW serii 1, BMW serii 2 Active Tourer, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Opel Adam, Corsa i Insignia czy Citroeny C3 i DS3.

Od roku 2010 roku koncern zainwestował już w Europie niemal 400 milionów złotych, głównie w polskie zakłady firmy. Pierwsza fabryka firmy w Europie powstała w Tychach, w roku 1997, kolejna w 2006 roku w Gliwicach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas