Nowy silnik w Volkswagenie Passacie

160-konna jednostka benzynowa 1.4 TSI zastępuje pod maską Passata silnik 1.8 TSI o tej samej mocy. Cel? Ograniczenie apetytu na paliwo.

Obecna generacja VW Passata (B7) zadebiutowała jesienią 2010 roku.
Obecna generacja VW Passata (B7) zadebiutowała jesienią 2010 roku.Volkswagen

1,4-litrowa jednostka TSI o mocy 160 KM wspomagana jest turbosprężarką oraz kompresorem. Zastąpi ona większy, turbodoładowany silnik 1.8 TSI o tej samej mocy i trafi pod maskę modeli Passat, Passat Variant (kombi) oraz CC. Wyjątkiem jest uterenowiony Passat Alltrack, który nadal będzie oferowany z jednostką 1.8 TSI.

Silnik 1.4 TSI osiąga moc 160 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm, dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min. Dla porównania, ustępująca jednostka 1.8 TSI generuje moc 160 KM przy 5000 obr./min i maksymalny moment 250 Nm w zakresie 1500-4200 obr./min.

Nowy silnik może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową przekładnią zautomatyzowaną DSG. Według Volkswagena, zużywa on znacznie mniej paliwa od 1.8 TSI - w przypadku Passata z ręczną skrzynią średnie zużycie paliwa spada z 6,9 do 5,2 l/100 km.

Volkswagen Passat B7

Nowy silnik w Volkswagenie Passacie (czytaj artykuł)

Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen
Volkswagen Passat B7Volkswagen

Volkswagen Passat 1.4 TSI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s i osiąga maksymalną prędkość 220 km/h. Identycznymi osiągami mogła pochwalić się wersja 1.8 TSI.

Ceny modelu startują od 92 590 zł za Passata z ręczną przekładnią w wersji wyposażeniowej Trendline.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas