Nowy silnik w Volkswagenie Passacie
160-konna jednostka benzynowa 1.4 TSI zastępuje pod maską Passata silnik 1.8 TSI o tej samej mocy. Cel? Ograniczenie apetytu na paliwo.
1,4-litrowa jednostka TSI o mocy 160 KM wspomagana jest turbosprężarką oraz kompresorem. Zastąpi ona większy, turbodoładowany silnik 1.8 TSI o tej samej mocy i trafi pod maskę modeli Passat, Passat Variant (kombi) oraz CC. Wyjątkiem jest uterenowiony Passat Alltrack, który nadal będzie oferowany z jednostką 1.8 TSI.
Silnik 1.4 TSI osiąga moc 160 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm, dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min. Dla porównania, ustępująca jednostka 1.8 TSI generuje moc 160 KM przy 5000 obr./min i maksymalny moment 250 Nm w zakresie 1500-4200 obr./min.
Nowy silnik może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową przekładnią zautomatyzowaną DSG. Według Volkswagena, zużywa on znacznie mniej paliwa od 1.8 TSI - w przypadku Passata z ręczną skrzynią średnie zużycie paliwa spada z 6,9 do 5,2 l/100 km.
Volkswagen Passat B7
Nowy silnik w Volkswagenie Passacie (czytaj artykuł)
Volkswagen Passat 1.4 TSI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s i osiąga maksymalną prędkość 220 km/h. Identycznymi osiągami mogła pochwalić się wersja 1.8 TSI.
Ceny modelu startują od 92 590 zł za Passata z ręczną przekładnią w wersji wyposażeniowej Trendline.
msob