Nowy plan na redukcję CO2 w Warszawie. Kierowcom się nie spodoba

Chcą powiększyć strefę i wybudować nowe ścieżki rowerowe. Emisja CO2 w Warszawie w kilka lat może spaść o nawet 90 proc.
Chcą powiększyć strefę i wybudować nowe ścieżki rowerowe. Emisja CO2 w Warszawie w kilka lat może spaść o nawet 90 proc.Arkadiusz ZiółekEast News

Mają plan na Warszawę. Mniejsze emisje i większe bezpieczeństwo

Więcej ograniczeń prędkości i chodników dla pieszych

Więcej ścieżek i stref płatnego parkowania

Wyzwaniem, któremu miasto takie jak Warszawa musi stawić czoła, jest dopasowanie ich do konkretnych potrzeb i oczekiwań mieszkańców i mieszkanek - ocena, gdzie najbardziej potrzebne są strefy piesze czy poprawa warunków ruchu pieszego, gdzie i w jakiej kolejności budować nowe trasy rowerowe, które najbardziej ułatwią rowerzystom przemieszczanie się po mieście, gdzie w pierwszym rzędzie najbardziej przydadzą się rowerowe garaże itd.
tłumaczy Urszula Stefanowicz z Polskiego Klubu Ekologicznego Okręgu Mazowieckiego

Strefa Czystego Transportu wolna od dostawczaków

Strefa Czystego Transportu w Warszawie dla osób mieszkających spoza Warszawy.
Strefa Czystego Transportu w Warszawie dla osób mieszkających spoza Warszawy.UM Warszawamateriały prasowe
Strefa Czystego Transportu w Warszawie dla osób zameldowanych w Warszawie.
Strefa Czystego Transportu w Warszawie dla osób zameldowanych w Warszawie.UM Warszawamateriały prasowe
  • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 2 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 1997 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 27 lat);
  • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 4 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2005 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 19 lat).
  • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 3 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2000 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 26 lat);
  • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 5 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 17 lat).
  • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 4 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2005 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia -  23 lat);
  • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2014 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 14 lat).
  • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 5 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 21 lat);
  • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6dT lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2017 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu  w roku wdrożenia - 13 lat).
  • Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 6 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2014 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 18 lat);
  • Pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6d lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2020 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 12 lat).
Granice Strefy Czystego Transportu w Warszawie
Granice Strefy Czystego Transportu w WarszawieZDM Warszawamateriały prasowe
Kierowca busa ukarany za kłęby dymu i niezgodne z przepisami oświetleniePolicjaPolicja