Nowy Phaeton z aluminiowym nadwoziem

Magazyn "Canadian Driver" publikuje garść informacji o nowej generacji Volkswagena Phaetona.

Volkswagen Phaeton (2010)
Volkswagen Phaeton (2010)Volkswagen

Produkowana od 2002 roku limuzyna na swojego następcę będzie musiała poczekać jeszcze minimum rok. Pierwotnie prototyp nowego Phaetona miał zadebiutować podczas trwających wciąż targów motoryzacyjnych w Detroit; pokaz jednak anulowano ze względu na nie dość zaawansowany stan prac nad produkcyjną wersją samochodu.

Jego nadwozie, podobnie jak w przypadku Audi A8, zostanie wykonane w całości z aluminium i względem poprzednika zauważalnie urośnie. Przypomnijmy, że obecny Pheaton występuje w dwóch wersjach rozstawu osi: 288,1 oraz 300,1 cm. Dla porównania, w nowej klasie S wymiar ten wynosi odpowiednio 303,5 oraz 316,5 cm.

"CD" informuje również, że z palety silnikowej wypadnie prawdopodobnie największa jednostka W12; jej miejsce zajmie podwójnie turbodoładowany motor 4.0 V8, znany już z kilku modeli Audi i Bentleya. Ukłonem w stronę coraz ostrzejszych norm emisji spalin będzie odmiana hybrydowa z możliwością ładowania baterii z gniazdka.

Zgodnie z życzeniem Piëcha, Phaeton był w stanie jechać przez 24 godziny bez przerwy z prędkością 300 km/h w temperaturze powietrza sięgającej 50 st. Celsjusza, utrzymując w kabinie temperaturę na poziomie 22 st.

Zaprezentowany w 2002 r. Phaeton był spełnionym marzeniem Ferdynanda Piëcha, obecnego prezesa rady nadzorczej koncernu VW. Zaprojektowany z najwyższą starannością, nie cieszył się jednak szczególnym zainteresowaniem. W USA sprzedawano go jedynie przez 3 lata (łącznie niewiele ponad 2 tys. sztuk), a i w Europie nie zdobył planowanej popularności. W 2003 r. nabywców znalazło 250 z zakładanych 3 tys. sztuk. Realizacja rocznego planu sprzedaży na poziomie 20 tys. aut zajęła ponad 3 lata.

Volkswagen próbował przyciągnąć klientów, przeprowadzając kolejne modyfikacje limuzyny. Ostatni lifting Phaeton przeszedł w 2010 r. Wtedy też trafił do Chin, gdzie spotkał się z wyjątkowo ciepłym przyjęciem - w latach 2010, 2011 i 2012 jego światowa sprzedaż skoczyła z około 3 tys. do około 10 tys. sztuk. To jednak nadal niewiele w porównaniu do wyników uzyskanych przez klasę S i serię 7 (po ponad 60 tys. egzemplarzy w 2012 r.).

Volkswagen Phaeton

Kolejny Phaeton coraz bliżej (czytaj artykuł)

Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen
Volkswagen PhaetonVolkswagen

Volkswagen Phaeton jest montowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas