Nowy Peugeot 2008. Także w wersji elektrycznej

Peugeot zaprezentował właśnie drugą generację produkowanego od 2013 roku modelu 2008. Wraz z nią auto doczekało się też wersji elektrycznej - e-2008.

Z zewnątrz dominującym akcentem jest pas przedni z charakterystycznymi dla nowych modeli marki "kłami tygrysa", na które składa się układ i grafika reflektorów głównych oraz świateł do jazdy dziennej. Auto zyskało ponadto modne ostre krawędzie, które dominują teraz w rzucie bocznym.

Bazą do stworzenia pojazdu była modułowa platforma CMP. W stosunku do poprzednika popularny crossover urósł aż o 14 cm. Samochód mierzy teraz 4,3 m długości, 1,7 m szerokości i 1,54 m wysokości. O przeszło 6 cm (do 2,61 m) zwiększył się również rozstaw osi. Co ciekawe, w wersji e-2008 rozstaw osi to 2,65 m.

Reklama

W kabinie znajdziemy kolejną odsłonę architektury 3D i-Cockpit. Ponad kierownicą zamontowano cyfrowy wyświetlacz zegarów. Na szczycie deski rozdzielczej znajdziemy wolnostojący, skierowany w stronę kierowcy, wyświetlacz systemu info-rozrywki. W zależności od wersji jego przekątna wynosić może nawet 10 cali. Zgodnie z obowiązującą u Francuzów doktryną model oferowany będzie w wersjach: Active, Allure, GT Line oraz GT. W bogatszych system multimedialny może być sterowany komendami głosowymi. Nabywcy liczyć też mogą na: 4 gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (po 2 z przodu i z tyłu), miękkie materiały wykończeniowe (alcantara, skóra nappa) czy pełny zestaw elektronicznych systemów wspomagających. Znajdziemy wśród nich np.: adaptacyjny tempomat, system automatycznego parkowania park assist, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy nową generację systemu automatycznego hamowania przed przeszkodą (działa w zakresie od 5 do 140 km/h i potrafi wykrywać pieszych i rowerzystów).

Wszystkie modele, niezależnie od wersji napędowej, pochwalić się mogą bagażnikiem o objętości 405 l. Wersje z silnikami spalinowymi mają również podwójną podłogę kufra. Pod nią znajduje się dodatkowa przestrzeń bagażowa mieszcząca pakunki o objętości 29 l.

Paleta jednostek benzynowych obejmuje motor 1.2 PureTech oferowany w trzech wariantach mocy: 100 KM (205 Nm), 130 KM (230 Nm) oraz 155 KM (240 Nm). Najsłabszy występuje wyłącznie z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. Wersja generująca 130 KM dostępna jest zarówno z przekładnią ręczną (6 biegów), jak i 8-stopniowym automatem. Topowy model oferowany jest wyłącznie z automatyczną przekładnią (8 biegów).

Najsłabsza odmiana przyspiesza do 100 km/h w 12 s. i osiąga prędkość maksymalną 183 km/h. Odmiana PureTech 130 z ręczną przekładnią osiąga 100 km/h w 9,7 s (v-max 202 km/h). Topowy model legitymuje się przyspieszeniem do 100 km/h w 8,9 s (v-max 206 km/h).

Do wyboru są jeszcze dwie odmiany wysokoprężnego 1.5 BlueHDi o mocach 100 KM i 130 KM (obie rozwijają maksymalny moment obrotowy 250 Nm). Słabsza wersja dostępna jest wyłącznie z ręczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Auto w takiej konfiguracji osiąga 100 km/h w 11,8 s i rozwija prędkość maksymalną 185 km/h. Mocniejszy diesel występuje standardowo z ośmiostopniowym automatem. Auto przyspiesza do 100 km/h w 10,1 s. Prędkość maksymalna to 199 km/h.

Zupełną nowością w gamie jest model e-2008. Auto napędzane jest elektrycznym silnikiem generującym 136 KM mocy szczytowej i maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Producent nie chwali się osiągami zasłaniając się trwającymi badaniami homologacyjnymi. Wiemy jedynie, że w trybie "sport" prędkość maksymalna wynosić ma 150 km/h.

Ważące 1548 kg auto wyposażono w baterię akumulatorów o pojemności 50 kWh. Wg cyklu pomiarowego WLTP zasięg wynosić ma 310 km (430 km wg NEDC). Pełne ładowanie prądem z sieci (bez szybkich ładowarek) zajmuje około 8 godzin.

Nowe wcielenie Peugeota 2008 zadebiutować ma w salonach francuskiej marki pod koniec bieżącego roku.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy