Nowy Lexus RX będzie hybrydą plug-in?

RX jest jednym z najważniejszych i najpopularniejszych modeli Lexusa. To najchętniej kupowany samochód japońskiej marki na amerykańskim rynku i trzeci najczęściej wybierany Lexus w Europie. Aktualna generacja modelu zadebiutowała w 2015 roku i wkrótce powinna doczekać się następcy. Przyglądamy się możliwej przyszłości tego modelu. Najnowsze pogłoski wskazują na stylistykę nawiązującą do jednego z konceptów, nowinki techniczne w wyposażeniu i zupełnie nowy napęd.

Lexus RX
Lexus RXInformacja prasowa (moto)

Japoński portal Best Car Web sugeruje, że pod względem stylistyki nowy Lexus RX będzie nawiązywał do konceptu LF-1 Limitless. Pokazowy SUV zadebiutował w 2018 roku na Detroit Auto Show i smukłą sylwetką z długim przodem oraz ostro zarysowanymi światłami zwrócił uwagę wielu krytyków. Auto wyposażono ponadto niemal w całości w przeszklony dach, który czynił jego luksusowe wnętrze jasnym i przestronnym. Choć według nieoficjalnych informacji Lexus zamierza zbudować zupełnie nowego, flagowego SUV-a w oparciu o model LF-1 Limitless, RX prawdopodobnie też będzie czerpał z tego projektu. Dziennikarze z Kraju Kwitnącej Wiśni przewidują, że RX następnej generacji odziedziczy po koncepcie Lexusa wzór atrapy chłodnicy oraz układ świateł, w tym listwę LED przebiegającą przez cały tył auta. Taki element znajdziemy już w UX-ie, najnowszym i najmniejszym crossoverze Lexusa. A siostrzana Toyota zastosowała podobne rozwiązanie w nowej odsłonie SUV-a Harrier i miejskim Yarisie Cross.

Z nowymi technologiami

Lexus od zawsze chętnie stosuje w modelu RX nowinki techniczne. W 2005 roku auto zyskało miano pierwszego w historii luksusowego samochodu z napędem hybrydowym. A przy okazji najnowszego faceliftingu RX - jako pierwszy model Lexusa - otrzymał zupełnie nowy, bardziej precyzyjny system adaptacyjnych świateł drogowych BladeScan AHS. Zdaniem japońskich mediów jednym z najbardziej interesujących elementów wyposażenia nowego Lexusa RX będzie system cyfrowych lusterek bocznych. To rozwiązanie znane jest już z sedana ES, ale w przypadku SUV-a może zostać w istotny sposób zmodyfikowane. Japończycy zwracają uwagę, że wyświetlacze zastępujące lusterka zamiast na słupkach mogą tym razem znaleźć się bliżej kierowcy, w bezpośrednim sąsiedztwie zegarów. Podobny układ Lexus zastosował właśnie w koncepcyjnym LF-1 Limitless.

Lexus LF-1 LimitlessInformacja prasowa (moto)

W następnej odsłonie Lexusa RX możemy spodziewać się też dachu panoramicznego z elektrochromatycznego szkła. Takie rozwiązanie pozwala na regulowanie przepuszczalności szyb aż do ich całkowitego zmatowienia, więc we wnętrzu nie trzeba stosować dodatkowej rolety. Lexus może z łatwością sięgnąć po ten element wyposażenia, bowiem jest już stosowany w Toyocie Harrier.

Hybryda plug-in i nowa konstrukcja

Lexus RX jest dzisiaj dostępny na polskim rynku w dwóch wersjach napędowych - odmianie z turbodoładowanym silnikiem R4 2.0 o mocy 238 KM oraz z 313-konnym napędem hybrydowym z motorem V6 3.5. Kolejna odsłona modelu z pewnością zachowa napęd hybrydowy. Best Car Web sugeruje nawet zupełnie nową jednostkę typu plug-in. Wkrótce do salonów Toyoty trafi RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM. Niepotwierdzone informacje wskazują, że w niedalekiej przyszłości na rynek ma trafić również zbliżony rozmiarami Lexus NX z podobnym napędem. Stworzenie modelu RX w wersji hybrydowej plug-in wydaje się więc łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Lexus LF-1 LimitlessInformacja prasowa (moto)

Lexus RX 5. generacji będzie z pewnością oparty na nowej modułowej platformie w architekturze TNGA. Taka baza pozwoli inżynierom uzyskać nadwozie o większej sztywności, obniżyć środek ciężkości i zaprojektować bardziej przestronne wnętrze. Lexus stopniowo wprowadza tę architekturę do swoich samochodów. Korzystają z niej już modele UX, ES, LC oraz LS. W przypadku RX-a Japończycy postawią najpewniej na platformę typu GA-K, którą zastosowali w zbliżonym rozmiarami sedanie ES czy w nowej Toyocie RAV4.

Według nieoficjalnych informacji nowy Lexus RX ma zadebiutować w okolicach 2022 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas