Nowy Lexus RC F oraz Track Edition
Zmodernizowanego Lexusa RC już widzieliśmy, teraz przyszedł czas na jego usportowioną odmianę F.
Modernizacja Lexusa RC F przyniosła szereg zmian mających na celu redukcję masy (między innymi aluminiowe elementy zawieszenia, mniejszy kolektor dolotowy i kompresor klimatyzacji). Producent nie podaje jednak ile kilogramów udało się w ten sposób zaoszczędzić.
Lexus RC F i RC F Track Edition
Wiemy natomiast, że ubyło także koni mechanicznych z 5-litrowego silnika V8. Zamiast 477, oferuje teraz 463 KM. Nie jest to więc różnica zauważalna, szczególnie, że osiągi auta uległy poprawie. Dzięki zastosowaniu systemu kontroli startu, RC F przyspiesza teraz do 100 km/h w 4,1 s (dotychczas 4,5 s).
Modyfikacje wizualne są takie, jak w zwykłych odmianach. Auto ma nowy pas przedni ze zmienionym (wielkim) grillem oraz reflektorami LED. Podobnie z tyłu zdecydowano się na nowy zderzak oraz odświeżenie świateł.
Wraz z face liftingiem do gamy dołącza limitowana wersja Track Edition. Wyróżnia się ona poprawioną aerodynamiką (w tym dużym, stałym spojlerem na klapie bagażnika) oraz masą własną zredukowaną o około 80 kg. Samochód wyposażony jest w hamulce z tarczami węglowo-ceramicznymi, a porusza się na 19-calowych, kutych obręczach. Z kolei układ wydechowy wykonano z tytanu.
Produkcja nowego Lexusa RC F oraz RC F Track Edition rozpocznie się w marcu.