Nowy konkurent logana opóźniony

Wskrzeszenie Talbota - czyli taniej marki PSA mającej nawiązać walkę z Dacią - opóźni się.

GM i PSA opracują wspólnie nowy tani pojazd. Tylko kiedy?
GM i PSA opracują wspólnie nowy tani pojazd. Tylko kiedy?AFP

Mimo, że prace nad nowym, "globalnym lowcostem" były mocno zaawansowane, zarząd PSA zdecydował się zapalić projektowi czerwone światło.

Premierę pojazdu oznaczonego kodem M3, planowano na przyszły rok. Auto powstawać miało w hiszpańskiej fabryce PSA w Madrycie i trafiać na rynki: Afryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy Wschodniej i do Chin. Mimo prostej konstrukcji, pojazd cechować miał się zdecydowanie bardziej "ekskluzywnym" wykończeniem niż logan.

Plany budowy auta zostały jednak zawieszone na czas nieokreślony. Niejako przy okazji, na siedem miesięcy, wstrzymano też prace konstrukcyjne nad nową, dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią biegów.

Na szczęście "odłożenie na czas nieokreślony" nie oznacza w tym przypadku rezygnacji z projektu. Zarząd PSA postanowił jedynie ograniczyć koszty stworzenia tego typu auta, zacieśniając współpracę z koncernem General Motors.

Jak poinformowali przedstawiciele francuskiego giganta, w ramach sojuszu z GM, inżynierowie obu koncernów utworzyli właśnie pięć specjalistycznych grup roboczych. Dwie z nich zajmują się możliwością stworzenia w oparciu o istniejące płyty podłogowe nowego auta segmentu D i nowych "przestronnych" pojazdów kompaktowych. Jedna pracuje nad stworzeniem nowej platformy dla samochodu miejskiego i obniżeniem emisji CO2 (pojazd zadebiutować ma w 2016 roku).

Pozostałe dwie zajmują się właśnie: opracowaniem nowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów oraz skonstruowaniem nowego, niewielkiego samochodu budowanego z myślą o rynkach wschodzących. Projekt, który zyskał priorytet nad opracowywanym do niedawna przez PSA rywalem logana, zadebiutuje najprawdopodobniej na rynkach Ameryki Łacińskiej.

Przypomnijmy, że 29 lutego PSA i GM ogłosiły strategiczny sojusz, w ramach którego koncerny wspólnie opracowywać mają nowe płyty podłogowe i jednostki napędowe dla swoich pojazdów. Obie firmy planują, że dzięki współpracy, tylko przez najbliższe pięć lat, oszczędzać będą do 2 mld dolarów rocznie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas