Nowy Bentley Flying Spur

To zdecydowanie więcej niż zwyczajny lifting. Po 8 latach produkcji Bentley Flying Spur przeszedł gruntowną modernizację.

Nowy Bentley Flying Spur
Nowy Bentley Flying SpurBentley

O ile przód Bentleya został jedynie "wygładzony", o tyle znacznie zmieniła się linia dachu i bagażnika, rzeźba tylnych nadkoli oraz tylne lampy - teraz z diodami LED. W strukturze nadwozia zastosowano lżejsze materiały, dzięki którym Flying Spur waży o 50 kg mniej od poprzednika.

Flying Spur otrzymał także przeprojektowane zawieszenie z bardziej miękkimi sprężynami i tulejami oraz sztywniejszymi stabilizatorami, nowe wspomaganie układu kierowniczego oraz ustawienia systemu stabilizacji toru jazdy - tak, by ten współgrał ze zmodyfikowanym układem jezdnym. Brytyjczycy zmienili również nastawy aktywnych amortyzatorów.

W kabinie pojawiło się aż 600 nowych elementów. Z poprzednika pochodzą jedynie osłony przeciwsłoneczne, klamki drzwi, podłokietniki oraz niektóre przełączniki na konsoli środkowej. Mimo że Bentley szczyci się nową stylistyką deski rozdzielczej, na zdjęciach ciężko dostrzec większe różnice w stosunku do ustępującego modelu.

Bentley Flying Spur

Bentley Flying Spur

Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley
Bentley Flying SpurBentley

Flying Spur będzie oferowany z opcjonalnym systemem multimedialnym z możliwością podłączenia do sieci wi-fi urządzeń multimedialnych takich jak laptopy i tablety, 64-gigowym twardym dyskiem oraz dwoma 10-calowymi monitorami LCD dla tylnych siedzeń.

Między przednimi kołami nowego auta pracuje 6-litrowa jednostka W12 o mocy 625 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co oznacza przyrost o 65 KM oraz 150 Nm w stosunku do poprzednika. Siłę napędową do kół obu osi przekazuje 8-stopniowa przekładnia automatyczna. W warunkach dobrej przyczepności rozkład momentu wynosi 40:60.

Bentley chwali się o 14 procent lepszym stosunkiem masy do mocy, dzięki czemu jego duża luksusowa limuzyna jest nieprzyzwoicie wręcz szybka. Od 0 do 60 mil/h (96 km/h) rozpędza się w zaledwie 4,3 s, osiągając prędkość maksymalną 200 mil/h, czyli 322 km/h! Średnie zużycie paliwa wynosi według producenta 14,7 l/100 km.

W przyszłym roku ofertę jednostek napędowych uzupełni bazowa wersja, wprawiana w ruch 4-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V8 o mocy 500 KM. Także w roku 2014 ujrzymy Flying Spura w usportowionej odmianie Speed.

Sprzedaż nowego dziecka Bentleya rozpocznie się latem br.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas