Nowe, wstrząsające informacje o karambolu pod Gdańskiem

Mirosław Domagała

Mirosław Domagała

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Super
relevant
230
Udostępnij

Na jaw wychodzą nowe, dramatyczne okoliczności wypadku, do którego doszło w piątek późnym wieczorem na Południowej Obwodnicy Gdańska. Prowadzący sprawę prokurator ujawnił, że kierowca ciężarówki po uderzeniu w inne samochody nie hamował, a wśród ofiar śmiertelnych są dzieci.

W karambolu zginęły 4 osoby, a 12 zostało rannych / Fot: Straż Pożarna
W karambolu zginęły 4 osoby, a 12 zostało rannych / Fot: Straż PożarnaPAP

Przypomnijmy, do karambolu doszło na zjeździe z trasy S7 na Południowej Obwodnicy Gdańska w piątek o godzinie 23:15, na remontowanym węźle Gdańsk-Południe. Zderzyło się 18 samochodów osobowych i trzy ciężarówki.

Według wstępnych ustaleń pomorskich policjantów, do karambolu doszło na skutek najechania ciężarówki na inne pojazdy. 37-letni Kierowca tego pojazdu został zatrzymany.

Kierowca ciężarówki nie hamował nawet po uderzeniu w inne auta

W niedzielę podczas specjalnej konferencji prasowej rzecznik prokuratury okręgowej w Gdańsku Mariusz Duszyński podzielił się najnowszymi ustaleniami ze śledztwa.

Prok. Duszyński poinformował, że we krwi kierowcy ciężarówki, która najechał na inne pojazdy, nie stwierdzono żadnych substancji psychoaktywnych, a bezpośrednio po wypadku policjanci ustalili, że mężczyzna był trzeźwy. Rzecznik dodał, że kierowca nie podjął manewrów obronnych, nie hamował nawet po uderzeniu w pierwsze samochody. Ciężarówka zatrzymała się dopiero 10 sekund po najechaniu na pierwszy pojazd. Z zapisu tachografu wynika, że bezpośrednio przed wypadkiem pojazd jechał z prędkością 89 km/h, przy ograniczeniu do 80 km/h. Kierowca nie korzystał z telefonu komórkowego.

Oznacza to, że pojazd wytracił prędkość nie na skutek hamowania, a na skutek uderzenia w samochody poprzedzające go oraz o barierę energochłonną. Dlatego czas hamowania był tak długi
powiedział rzecznik prokuratury okręgowej w Gdańsku Mariusz Duszyński

Może być konieczna pomoc psychiatrów

Dlaczego 37-latek nie hamował? Na razie tego nie wiadomo, ale prok. Duszyński stwierdził, że możliwe będzie powołanie biegłych psychiatrów do oceny poczytalności 37 - latka w chwili zdarzenia, jeżeli czynności wykażą, że są uzasadnione wątpliwości co do stanu jego zdrowia psychicznego.

W niedzielę po południu 37-letniemu kierowcy ciężarówki został postawiony zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym ze skutkiem śmiertelnym, za co może grozić od 2 do 15 lat więzienia. Mężczyzna nie przyznał się do zarzutu i odmówił składania wyjaśnień. Prokuratura zawnioskuje o areszt.

W karambolu zginęły dzieci

Prokurator podał również, że w karambolu uczestniczyło 21 pojazdów - 18 osobowych i trzy ciężarowe, w których łącznie podróżowało 56 osób. Zginęły cztery osoby, 15 zostało rannych, dwie spośród ofiar śmiertelnych to dzieci - chłopcy w wieku 7 i 10 lat. Tożsamość dwóch pozostałych ofiar wciąż jest ustalana, konieczne będzie przeprowadzenie analizy DNA. Osoby, które zginęły podróżowały samochodami, które po zderzeniu się zapaliły. W szpitalu pozostaje pięć osób, dwie są w stanie ciężkim.

Samochód, który prowadził 37-latek, zostanie przebadany przez biegłych. Chodzi o ustalenie, czy ciężarówka miała przedwypadkowe uszkodzenia, które mogły mieć wpływ na spowodowanie katastrofy.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      Czy siedemnastolatkowie naprawdę powinni siadać za kółko?
      Czy siedemnastolatkowie naprawdę powinni siadać za kółko?PolsatPolsat
      emptyLike
      Lubię to
      Lubię to
      like
      107
      Super
      relevant
      41
      Hahaha
      haha
      23
      Szok
      shock
      21
      Smutny
      sad
      26
      Zły
      angry
      12
      Lubię to
      like
      Super
      relevant
      230
      Udostępnij
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
      Przejdź na