Nowe Suzuki Vitara - informacje i zdjęcia

Znak czasów. Suzuki prezentuje w Paryżu nową Vitarę - nie jest to jednak kompaktowy samochód terenowy, jak dotychczas, ale miejski crossover.

<b>Vitara zachowała charakterystyczny, "surowy" design. Charakterystyczne przetłoczenie drzwi i wloty powietrza na przednich błotnikach nawiązują do poprzedniej generacji modelu.</b>
<b>Vitara zachowała charakterystyczny, "surowy" design. Charakterystyczne przetłoczenie drzwi i wloty powietrza na przednich błotnikach nawiązują do poprzedniej generacji modelu.</b>Newspress

5-drzwiowy hatchback zastąpi w gamie Suzuki model SX4 Classic (przypomnijmy, że Suzuki SX4 S-Cross to samochód o klasę większy, plasujący się w gamie kompaktowych crossoverów) i będzie konkurować m.in. z Kią Soul czy Renault Capturem. Jego nadwozie mierzy 417 cm długości, 177,5 cm szerokości i 161 cm wysokości przy rozstawie osi równym 250 cm (dla porównania, oferowana obecnie Grand Vitara ma 450 cm długości i 264-centymetrowy rozstaw osi). Pojemność bagażnika wynosi od 375 do 1120 l. Zgodnie z coraz powszechniejszą modą na "personalizację", klienci będą mogli wybrać wśród kilkunastu wersji kolorystycznych nadwozia i kabiny.

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara (więcej informacji)

Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki
Suzuki Vitara (2015)Suzuki

Vitara nie do końca porzuca jednak swoje terenowe korzenie - jej atutem będzie zapewne spory prześwit (18,5 cm) oraz opcjonalny napęd na obie osie, którego nie można dokupić u większości konkurentów. Lista silników obejmuje 1,6-litrową, wolnossącą jednostkę benzynową o mocy 120 KM i 156 Nm maksymalnego momentu obrotowego (współpracuje z 5-biegową skrzynią ręczną lub 6-stopniowym automatem) lub turbodiesla o takiej samej pojemności i mocy, ale generującego do 320 Nm momentu (tu dostępna jest wyłącznie przekładnia manualna o 6 przełożeniach).

Na życzenie wszystkie odmiany dostępne są ze wspomnianym już, dołączanym napędem na cztery koła z możliwością zblokowania przy niewielkich prędkościach. Układ zwany ALLGRIP oferuje kierowcy kilka trybów jazdy, m.in. sportowy i zimowy, a przy uślizgu kół przedniej osi kieruje większość momentu obrotowego na tył.

Suzuki podkreśla, że nowa generacja Vitary jest bardzo lekka (od 1075 do 1295 kg, zależnie od wersji) i bardzo oszczędna. Bazowy wariant benzynowy z przednim napędem i ręczną skrzynią ma średnio zużywać 5,3-5,4 l/100 km, a turbodiesel w tej samej konfiguracji napędu - jedynie 4 l/100 km.

W przednim zawieszeniu samochodu zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym - belkę skrętną. Kąt natarcia wynosi 18,2 st., a zejścia - 28,2 st.

Za dopłatą model będzie dostępny z nowoczesnymi układami aktywnego bezpieczeństwa, takimi jak adaptacyjny tempomat czy system wspomagania awaryjnego hamowania, systemem multimedialnym z dotykowym ekranem oraz panoramicznym dachem o długości 1 m (z czego 56 cm przypada na otwór dachowy po odsunięciu szyby).

Nowe Suzuki Vitara trafi do sprzedaży w Polsce wiosną przyszłego roku. Jego produkcją zajmą się zakłady na Węgrzech. Ceny zostaną opublikowane prawdopodobnie już w listopadzie.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas