Nowe silniki Efficient Dynamics. Zobacz, co się zmieniło w BMW

Inżynierowie BMW pracują właśnie nad kolejną generacją silników Efficient Dynamics obejmujących niewielkie (trzy i czterocylindrowe) jednostki benzynowe i wysokoprężne.

Zmiany w konstrukcji silników skupiają się na podniesieniu mocy, obniżeniu hałasu i zmniejszeniu zapotrzebowania na paliwo.

Zmodernizowane jednostki trafią do wielu pojazdów spod znaku BMW i Mini. Oficjalna data ich premiery nie jest znana. Można się jednak spodziewać, że pojawią się one pod maskami "modeli roku " 2017.

Każda z benzynowych jednostek, niezależnie od liczby cylindrów, otrzymać ma zastrzyk 7 KM i 20 Nm. Zdaniem producenta, o 5 proc., zmaleć ma przy tym średnie zużycie paliwa. Wszystkie silniki będą się teraz mogły pochwalić doładowaniem TwinPower turbo, wysokociśnieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa, systemem zmiennego wzniosu zaworów dolotowych Valvetronic i systemem zmiennych faz rozrządu VANOS (wszystkie zawory). By uzyskać lepszą reakcję na gaz wprowadzono też kilka poprawek w architekturze komory silnika. Sama trubina, wraz z kolektorem dolotowym, umieszczona została bliżej głowicy. Zwiększono również ciśnienie wtrysku (do 350 barów), co pozwolić ma uzyskać wyższą czystość spalin.

Reklama

Zmiany nie ominęły też silników Diesla. Wszystkie motory czterocylindrowe otrzymają doładowanie TwinPower. Każdy z silników dostanie też nowy system recyrkulacji spalin EGR i dodatkowy system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oparty o tzw. "mokry" filtr cząstek stałych (wtrysk AdBlue do wydechu).

W silnikach wysokoprężnych zastosowano również zmodyfikowane tłoki (inny otwór sworznia), co skutkować ma redukcją hałasu i mniejszym tarciem wewnętrznym.  

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy