Nowe scudo?

Roberto Testore, pełnomocnik Fiata Auto i Jean-Martin Folz, Prezes koncernu PSA Peugeot Citroen podpisali niedawno list intencyjny dotyczący kontynuowania współpracy technicznej i przemysłowej w dziedzinie samochodów użytkowych lekkich i samochodów jednobryłowych.

article cover
INTERIA.PL

Po blisko dwudziestoletniej współpracy w zakresie pojazdów użytkowych lekkich i jednobryłowych, obie grupy zadecydowały o nowej fazie współpracy, której pierwszym etapem będzie projekt wstępny nowego pojazdu użytkowego. Pojazd zastąpi fiata ducato, citroena jumpera i peugeota boxera

Od początku współpracy wyprodukowano 3,3 miliony samochodów użytkowych lekkich i 400 tysięcy

samochodów jednobryłowych (typu fiat scudo), z czego 3 miliony w fabryce w Val di Sangro we

Włoszech (początek produkcji w 1981) i 700 000 w fabryce w Valanciennes we Francji

(początek produkcji w1994).

Współpraca pomiędzy Fiatem a grupą PSA Peugeot Citroen pozwala obu partnerom rozłożyć koszty projektów i inwestycji i w ten sposób realizować oszczędności wynikające ze znacznej skali produkcji.

Tworzone obecnie grupy robocze do końca 2001 roku określą metody nowego etapu współpracy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas