Nowe przepisy o odstępstwach technicznych przyjęte

Sejm uchwalił w czwartek nowelizację Prawa o ruchu drogowym, która zakłada przejęcie od resortu infrastruktury kompetencji w sprawie wydawania odstępstw od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd, przez Transportowy Dozór Techniczny.

Sejm przyjął przepisy o odstępstwach technicznych. Umożliwią one m.in. czasowe wycofanie z ruchu, co jednak nie będzie operacją finansowo opłacalną
Sejm przyjął przepisy o odstępstwach technicznych. Umożliwią one m.in. czasowe wycofanie z ruchu, co jednak nie będzie operacją finansowo opłacalnąANDRZEJ ZBRANIECKIEast News

Za ustawą głosowało 444 posłów, przeciw 1, nikt się nie wstrzymał.

Według wnioskodawców, dzięki przejęciu przez Transportowy Dozór Techniczny kompetencji w sprawie odstępstw, usprawniona zostanie obsługa obywateli.

Zmiany obejmują także m.in. ujednolicenie przepisów dotyczących ograniczników prędkości w pojazdach oraz zawężenie katalogu pojazdów, które muszą być zgłaszane w stacji kontroli pojazdów po wymianie drogomierza.

Ponadto dzięki noweli ujednolicone zostaną przepisy dotyczące ograniczników prędkości w pojazdach. Zachowano obowiązek ich wyposażenia w homologowany ogranicznik prędkości.

Chodzi o obowiązek wyposażenia autobusu, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3.5 tony i ciągnika samochodowego, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 tony, w homologowany ogranicznik prędkości, ograniczający ich prędkość odpowiednio do 100 km/h i 90 km/h.

W projekcie zawężony został katalog pojazdów, które muszą być zgłaszane w stacji kontroli pojazdów po wymianie drogomierza. Obowiązek ten nie będzie obejmował m.in. maszyn budowlanych i wózków widłowych.

Nowe rozwiązania mają wejść w życie 1 stycznia 2022 r., z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać w późniejszym terminie.***

Moto Flesz. Odcinek 8INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas