Nowe Maserati Quattroporte - szczegóły techniczne

Kolejna odsłona limuzyny Maserati zadebiutuje oficjalnie w styczniu, podczas salonu samochodowego w Detroit. Amerykański magazyn "Motor Trend" publikuje pierwsze dane techniczne samochodu.

Maserati Quattroporte (2013)
Maserati Quattroporte (2013)Maserati

Nowe Maserati Quattroporte mierzy aż 526,3 cm długości i 194,8 cm szerokości - to, odpowiednio, o 16,3 i 6,4 cm więcej od poprzednika. Rozstaw osi zyskał dodatkowe 10,7 cm i wynosi teraz 317 cm, a wraz z nim wzrosła ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie foteli. Większy jest także bagażnik - zamiast 450, mieści teraz 510 l.

Nowe Quattroporte waży nawet o 100 kg mniej od poprzedniej generacji modelu. W tym celu zastosowano m.in. drzwi, pokrywę silnika, tylną klapę i niektóre wzmocnienia nadwozia z aluminium. Masa wersji V6 to 1860 kg, a V8 - 1900 kg.

Maserati Quattroporte

Nowe Maserati Quattroporte (czytaj artykuł)

Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati
Maserati QuattroporteMaserati

Podstawowa odmiana modelu będzie napędzana 3-litrowym silnikiem benzynowym V6 z podwójnym turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, spokrewnionym technicznie z jednostką Pentastar, stosowaną w Chryslerach i Jeepach.

Jednostka generuje moc 404 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 550 Nm przy 1750 obr./min. W rezultacie Quattroporte osiąga pierwszą "setkę" w czasie 5,1 s i kończy przyspieszanie przy prędkości 285 km/h.

Początkowo pod maską topowej odmiany będzie pracowała 3,8-litrowa jednostka benzynowa V8 z podwójnym turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 523 KM przy 6500 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 710 Nm przy 2000 obr./min. Zasilane nią Quattroporte rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 s i osiąga maksymalną prędkość 307 km/h.

Obie jednostki powstają w fabryce Ferrari w Maranello i współpracują z nowym, 8-biegowym automatem ZF. V-ósemka napędza wyłącznie tylne koła, a V-szóstka - po raz pierwszy w historii Maserati - dostępna będzie również z napędem na obie osie firmy Magna. W warunkach optymalnej przyczepności kieruje on cały moment obrotowy do kół tylnej osi, ale w przypadku problemów z trakcją do 50 proc. wartości siły napędowej może trafić na koła przednie.

Maserati Quattroporte otrzyma zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia oraz - co ciekawe w dobie układów elektrycznych i walki o każdą kroplę zaoszczędzonego paliwa - hydrauliczne wspomaganie kierownicy.

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas