Nowe BMW serii 8 coraz bliżej

Na włoskim torze Aprillia trwają właśnie ostatnie testy prototypowych egzemplarzy długo wyczekiwanego przez fanów BMW nowej serii 8. Niewykluczone, że ostateczną, produkcyjną wersję pojazdu poznamy już w najbliższych dniach.

Nowe BMW serii 8  coupe
Nowe BMW serii 8 coupeInformacja prasowa (moto)

Prototypowe, bliskie wersji produkcyjnej, auta pokonały już niezliczoną liczbę okrążeń liczącego blisko 4 km toru. Dynamiczne próby, obejmujące przejazdy po różnych nawierzchniach (głównie o wysokim współczynniku tarcia), mają za zadanie wypracowanie ostatecznych ustawień zawieszenia i układu kierowniczego przed skierowaniem auta do produkcji.

Odmiana drogowa powstawała równolegle z usportowionym BMW M8 i wyczynowym BMW M8 GTE. Ten ostatni zaliczy swój torowy debiut już 27 stycznia, gdy rozpocznie się słynny amerykański wyścig Daytona 24. W czerwcu samochód będzie też można zobaczyć w 24-godzinnych zmaganiach na torze w Le Mans.

BMW 8 Series Coupe Prototype  

Nowe BMW 8 Coupe nawiązuje do kultowego modelu, który na rynku pojawił się w 1989 roku. Samochód był efektem prac zespołu konstruktorów, który otrzymał zadanie zbudowania najlepszego auta GT na rynku. Przy jego projektowaniu wykorzystano szereg rozwiązań z produkowanej wówczas serii 7 typoszeregu E32. Nowe auto w nomenklaturze BMW otrzymało oznaczenie E31.

BMW serii 8 Informacja prasowa (moto)

Samochód z miejsca stał się obiektem westchnień fanów motoryzacji. Karoseria przyciągała uwagę nisko opadającą maską, pozbawionymi ramek okiennych drzwiami czy brakiem słupka B. Znakiem rozpoznawczym nowej serii 8 były charakterystyczne, otwierane elektrycznie, reflektory przednie.

Topowa odmiana - 850i - napędzana była zapożyczonym z serii 7, pięciolitrowym silnikiem V12 dysponującym mocą 300 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Osiągi samochodu, jak na początek lat dziewięćdziesiątych, robiły wrażenie. Ważące dokładnie 1790 kg auto przyspieszało do setki w 6,8 s. Napęd, jak przystało na BMW, przekazywany był na koła tylnej osi. Do wyboru były sześciostopniowa ręczna, lub czterostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.

Nowe BMW 8 CoupeInformacja prasowa (moto)

Auto mogło się też pochwalić bogatym wyposażeniem. Na liście znalazły się m.in. systemy kontroli stabilności i trakcji, elektronicznie sterowane zawieszenie o zmiennej sile tłumienia, czy wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Nabywcy mogli też liczyć na takie dodatki, jak regulowana elektrycznie kolumna kierownicy (z pamięcią ustawień), samościemniające się lusterko wewnętrzne i komputer pokładowy. Samochód - jako jeden z pierwszych - mógł się też pochwalić multipleksową instalacją elektryczną.

BMW serii 8 Informacja prasowa (moto)

W 1992 roku do grona jednostek napędowych dołączyła - przygotowana przez dział Motosport - odmiana 5,0 CSi o mocy 380 KM. Auto osiągało setkę w 5,9 s. i bez fabrycznego ogranicznika prędkości było w stanie rozpędzić się do niespełna 300 km/h.

BMW serii 8 Informacja prasowa (moto)

Z uwagi na zaporowe ceny samochód nie cieszył się zbyt wielkim zainteresowaniem nabywców, jednak przetrwał w ofercie bawarskiej marki przez 10 lat. Ostatnia "ósemka" opuściła bramy fabryki w Monachium w 1999 roku.

Nowe BMW serii 8 CoupeInformacja prasowa (moto)

Całkowita sprzedaż serii 8 zamknęła się liczbą 30 621 egzemplarzy. Obecnie najtańsze pojazdy tej serii wyceniane są na około 20 tys. zł. Samochody w stanie kolekcjonerskim rzadko zmieniają właścicieli za kwotę poniżej 100 tys. zł...

Czy nowe BMW serii 8 będzie równie kultowym pojazdem? Przekonamy się już wkrótce...

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas