Nowa Alfa Spider - pierwsze szczegóły

Dziennikarze brytyjskiego "Autocara" dotarli do informacji na temat nowej Alfy Romeo Spider.

Prototypowa Alfa Romeo 2uettottanta z nadwoziem zaprojektowanym przez Pininfarinę (2010).
Prototypowa Alfa Romeo 2uettottanta z nadwoziem zaprojektowanym przez Pininfarinę (2010).Alfa Romeo

Nowa Alfa Spider powstanie we współpracy z Mazdą i podobnie jak kolejne wcielenie MX-5, będzie produkowana w Hiroszimie. Mimo że oba modele otrzymają wspólną, tylnonapędową platformę, będą różnić się zarówno silnikami, jak i wyglądem.

Za design nowego Spidera odpowiada Marco Tencone, szef stylistów Alfy Romeo i Maserati. Ostateczne szkice powstają właśnie w Centro Stile Fiata, Włochów wspiera też jedno z japońskich biur stylistycznych. W jednym z wywiadów Tencone zdradził, że nowy Spider na pewno nie będzie miał nadwozia utrzymanego w stylu retro. - Spider ma mieć nowoczesne kształty, podobne do reprezentowanych przez model 4C - stwierdził.

Wiadomo już, że oba samochody będą mierzyły po około 4 m długości i 1,7 m szerokości. Do elementów wspólnych będą należały m.in. przednia szyba, przednie i tylne zawieszenie oraz osprzęt jednostek napędowych. Masa własna zarówno MX-5, jak i Spidera nie powinna przekraczać 1100 kg, m.in. dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali.

Wiadomo już, że pod maskę Alfy Romeo Spider trafi benzynowy silnik MultiAir o pojemności 1,4 litra i mocy 120 (wersja wolnossąca) oraz 168 KM (wersja z turbosprężarką). Siła napędowa popłynie do tylnych kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 6-biegowej przekładni zautomatyzowanej TCT z dwoma sprzęgłami.

Debiut obu modeli planowany jest na rok 2015. Najpierw pojawi się Mazda, która rynkową karierę rozpocznie na początku roku. Premiera Alfy Romeo ma nastąpić na jesieni.

msob, źródło: "Autocar"

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas