Nissan sprzedał 75 tys. aut elektrycznych w Europie

​W pierwszej połowie roku fiskalnego 2016 (kwiecień - wrzesień) sprzedaż Nissanów LEAF w Europie wzrosła o 10 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zgodnie z najnowszymi danymi w Europie jest już 75 000 posiadaczy samochodów elektrycznych marki Nissan, co świadczy o rosnącej w rewolucyjnym tempie popularności takich pojazdów na Starym Kontynencie.

Nissan Leaf
Nissan LeafInformacja prasowa (moto)

Komunikat o osiągnięciu ważnego progu pojawia się po niedawnej informacji, że na całym świecie Nissan sprzedał już 260 000 samochodów elektrycznych.

Do znakomitych wyników w segmencie samochodów elektrycznych przyczynił się także znaczący wzrost sprzedaży modelu e‑NV200 — o 34 procent w ujęciu rok do roku. W ślad za rosnącym popytem na bezemisyjne e‑NV200, zgłaszanym przez firmy z całej Europy, Nissan rozszerzył najatrakcyjniejszą na rynku pięcioletnią gwarancję na w pełni elektryczne samochody użytkowe.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w Nissan Europe, powiedział: "Europejski rynek samochodów elektrycznych rozwija się w nadzwyczajnym tempie. Zmotoryzowani z całego kontynentu dostrzegają liczne korzyści płynące z elektrycznej mobilności".

"Naszym celem w ramach inteligentnej mobilności Nissana jest zaoferowanie klientom na całym świecie bezpieczniejszej i bliższej zasadom zrównoważonego rozwoju przyszłości dzięki gamie samochodów elektrycznych, takich jak Nissan LEAF i e‑NV200. Dynamizując sprzedaż, zachęcamy coraz większą liczbę kierowców do przesiadania się do samochodów elektrycznych, aby w przyszłości całkowicie wyeliminować emisję zanieczyszczeń z pojazdów".

Akumulator o pojemności 30 kWh w modelu LEAF zapewnia obecnie zasięg 250 kilometrów, a w całej Europie zainstalowanych jest aż 4000 szybkich ładowarek. Dzięki temu użytkowanie samochodów elektrycznych stało się bardziej praktyczne i może dostarczać jeszcze więcej satysfakcji. Jest to również doskonały punkt wyjścia do budowy bezemisyjnej przyszłości. Nissan deklaruje kontynuację prac nad inteligentniejszymi i bardziej przyjaznymi dla środowiska przyszłymi rozwiązaniami, mając świadomość, że klienci firmy z całego świata przejechali samochodami elektrycznymi już ponad 2,5 miliarda kilometrów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas