Nissan podwójnie zawiedziony

W reakcji na opublikowanie przez Euro NCAP wyników testów zderzeniowych, w których nissan navara otrzymał tylko jedną gwiazdkę, którą następnie skreślono za opóźnione otwarcie poduszek powietrznych Nissan opublikował poniższy komunikat.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

"Nissan jest zdecydowanie zawiedziony wynikami ostatniego testu zderzeniowego Euro NCAP, w którym punktacja uzyskana przez nissana navara z roku modelowego 2008 została obniżona za opóźnione otwarcie poduszek powietrznych.

Nissan jest także zawiedziony, że Euro NCAP nie opublikowała jeszcze wyników powtórzonego testu navary, przeprowadzonego na egzemplarzu z uaktualnionym oprogramowaniem modułu sterującego poduszek powietrznych.

Nissan chciałby podkreślić, że przypadek poduszek powietrznych dotyczy ograniczonej liczby egzemplarzy navary z roku modelowego 2008, które zostały wyprodukowane w okresie od maja do grudnia 2007 r. Kwestia modułu sterującego poduszek powietrznych nie występuje w navarach wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r. do maja 2007 r.

Po wynikach pierwszego testu i konsultacjach z Euro NCAP Nissan niezwłocznie opracował i wprowadził do produkcji w grudniu 2007 r. aktualizację oprogramowania modułu sterującego poduszek powietrznych w celu zapewnienia działania poduszki zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi.

INTERIA.PL

Jednocześnie w grudniu 2007 r. uruchomiono kampanię serwisową obejmującą wszystkie egzemplarze nissana navara z roku modelowego 2008 r., w ramach której nabywcy navary z roku modelowego 2008 zostali zaproszeni do stacji dealerskich Nissan w celu aktualizacji ustawień sterownika poduszek powietrznych w ich pojazdach.

Dla uzyskania potwierdzenia przez Euro NCAP skuteczności aktualizacji oprogramowania, na początku bieżącego miesiąca Nissan udostępnił Euro NCAP egzemplarz modelu navara ze zmodyfikowanym modułem sterującym poduszek powietrznych do ponownego testu. Nissan spodziewa się, że wyniki tego testu zostaną opublikowane w najbliższych tygodniach. Nissan z niecierpliwością oczekuje na potwierdzenie Euro NCAP, że wprowadzone modyfikacje w pełni rozwiązały problem z napełnianiem poduszek powietrznych i jest przekonany, że samochód uzyska konkurencyjną punktację.

Niemniej jednak Nissan, działając ściśle w porozumieniu z Euro NCAP, postanowił rozszerzyć kampanię serwisową poprzez objęcie nią wszystkich egzemplarzy navary wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r., aby w ten sposób maksymalnie uspokoić nabywców tego modelu.

W związku z tym od ubiegłego tygodnia właściciele tego modelu otrzymują zaproszenia do odwiedzenia stacji dealerskiej w celu uaktualnienia oprogramowania w ich pojazdach.

Nissan zapewnia, że kwestia sprawności i niezawodności wszystkich modeli tej marki pozostaje dla firmy przedmiotem najwyższej troski i przypomina, że Euro NCAP przyznała Nissanowi Qashqai maksymalną ocenę 5 gwiazdek w kategorii ochrony dorosłych osób podróżujących pojazdem. Samochód ten uzyskał najwyższą punktację w historii organizacji: 36,83 punktu na 37 możliwych, na co złożyła się prawie maksymalna liczba punktów za trudne testy zderzenia czołowego i bocznego, a także maksymalna punktacja za system przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa."

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas