Niemożliwe! Polska firma wykupiła niemiecką!

Polski Wielton, który jest obecnie trzecim co do wielkości europejskim producentem przyczep i naczep dla transportu samochodowego, kontynuuje zagraniczną ekspansję. Pod skrzydła firmy trafiła kolejna licząca się w Europie marka.

Wielton to producent, który odnosi sukces na skalę europejską
Wielton to producent, który odnosi sukces na skalę europejskąInformacja prasowa (moto)

Polski producent przejął 80 proc. udziałów Grupy Langendorf, niemieckiego wytwórcy naczep, w tym m.in. specjalistycznych pojazdów do przewozu szkła i prefabrykatów. Wartość transakcji wyniosła 5,3 mln euro. Dzięki przejęciu niemieckiej firmy Grupa Wielton planuje zwiększyć swoje przychody o 200 mln zł w skali roku. Podpisana  umowa przewiduje, że pozostałe 20 proc. udziałów trafi w polskie ręce do końca 2022 roku.

Inwestycja to pierwszy krok w realizacji nowej strategii ogłoszonej przez Wieltona na początku kwietnia. Przejęcie marki Langendorf umożliwić ma polskiej firmie skokowe wejście na rynek niemiecki, umacniając jednocześnie trzecią pozycję grupy w Europie.

Langendorf jest rodzinną firmą z ponad 125-letnim doświadczeniem, w tym ponad 70-letnim w produkcji naczep. To jeden z czołowych europejskich producentów pojazdów oferujących bardzo szeroką gamę produktów. Spółka jest liderem w Niemczech w segmencie pojazdów do przewozu szkła i ma 57-proc. udział w rynku. Średnie roczne przychody Langendorfa sięgają 48 mln euro.

Warto przypomnieć, że Grupa Wielton bardzo skutecznie buduje swoją pozycję na rynku europejskim w oparciu o przejmowanie silnych lokalnych marek. W maju 2015 roku Wielton stał się właścicielem firmy Fruehauf - wiodącego producenta naczep i przyczep we Francji, który posiada obecnie 22-proc. udział w rynku. W sierpniu tego samego roku do grupy dołączyła włoska spółka Viberti Rimorchi (dawniej Italiana Rimorchi). Należące do niej marki Viberti i Cardi są od blisko 100 lat postrzegane jako symbol jakości i niezawodności we Włoszech.

W kwietniu bieżącego roku Wielton ogłosił strategię wzrostu na kolejne 4 lata. Do 2020 roku firma planuje podwojenie biznesu, zarówno w obszarze przychodów, jak i wolumenu sprzedaży. Globalna obecność ma zapewnić wzrost przychodów z 1,2 mld zł w 2016 roku do 2,4 mld zł w 2020 roku oraz zwiększyć sprzedaż z niespełna 13 tys. do 25 tys. sztuk pojazdów. Zgodnie ze strategią, Wielton planuje również rozwój w obrębie 8 krajów Zachodnioafrykańskiej Unii Gospodarczo-Monetarnej (UEMOA).

Przypominamy, że Wielton S.A. (siedziba w Wieluniu) to największy polski producent naczep, przyczep i zabudów samochodowych. Spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a jej produkty sprzedawane są obecnie w 35 krajach świata. Grupa Wielton posiada dwa centra produkcyjne: w Polsce oraz we Francji, a także dwie montownie: we Włoszech i w Rosji. Pod koniec 2016 roku Wielton uruchomił spółkę zależną w Wybrzeżu Kości Słoniowej, gdzie jako pierwszy europejski producent wybuduje montownię naczep drogowych. W ramach całej Grupy zatrudnienie znajduje obecnie około 2 tys. pracowników, przy czym najwięcej, bo aż 1,4 tys. w Wieluniu

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas