Niecodzienny kamuflaż Land Rovera Discovery
Jak już informowaliśmy, na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym w Paryżu zadebiutuje zupełnie nowa generacja Land Rovera Discovery.
Brytyjczycy zdecydowali się właśnie na ciekawy zabieg marketingowy. Producent opublikował zdjęcia piątego wcielenia terenowej legendy w kamuflażu przygotowanym przez pociechy swoich pracowników!
Dzieci w wieku od 5 do 9 lat otrzymały zadanie "ukrycia" kształtów auta, nad którym ich rodzice, w ścisłej tajemnicy, pracowali przez ostatnich kilkanaście miesięcy. Najmłodsi ochoczo zabrali się do pracy przelewając swoje pomysły na papier i oczywiście opatrując je własnymi imionami.
Chociaż szczegóły dotyczące piątej generacji Discovery okryte są tajemnicą, wiadomo, że auto projektowano w taki sposób, by spełniało oczekiwania rodzin. We wnętrzu znajdziemy m.in. aż dziewięć portów USB rozmieszczonych w taki sposób, by każdy z pasażerów mógł naładować własne urządzenie mobilne. W aucie przewidziano też specjalne schowki na bezpieczne przechowywanie czterech ipadów.
Nowy model jest pierwszym Land Roverem, który przed rozpoczęciem prób fizycznych został poddany pełnemu cyklowi testów wirtualnych. Takie rozwiązanie pozwoliło na osiągnięcie odpowiedniego poziomu jakości i trwałości jeszcze przed zbudowaniem pierwszego prototypu.
Zespół pracujących na całym świecie projektantów firmy Land Rover sprawdzał pojazd w ekstremalnych warunkach klimatycznych i terenowych w ponad 20 krajach. Trwające 28 miesięcy próby obejmowały takie zadania jak pokonywanie wydm w ponad 40-stopniowym upale w Dubaju, testy na dużych wysokościach w górach Kolorado oraz jazdę po skutych lodem nawierzchniach szwedzkiego Arjeplog.
Przed ostatecznym zatwierdzeniem pojazdu zbudowano aż 294 prototypy i poddano testom ponad 35 tys. różnych elementów!