Najpopularniejsze auta w Europie. Zdziwiony?
Chociaż fani Volkswagena odliczają już dni do premiery kolejnej generacji Golfa, nabywcom zdaje się nie przeszkadzać, że jego obecne wcielenie debiutowało w 2012 roku. Mimo wieku auto pozostaje etatowym liderem europejskiego rynku.
Z danych firmy analitycznej JATO Dynamic wynika, że mimo spadku sprzedaży kompaktowe auto z Wolfsburga pozostaje najlepiej sprzedającym się nowym samochodem w Europie. W pierwszej połowie bieżącego roku do europejskich nabywców trafiło blisko 221 tys. egzemplarzy tego modelu. To wprawdzie o 14 proc, mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale wynik i tak jest o 44 tys. egzemplarzy lepszy, niż w przypadku - sklasyfikowanego na 2. pozycji - Renault Clio (188 tys. sztuk).
Ostatni stopień podium w zestawieniu najlepiej sprzedających się nowych aut na Starym Kontynencie zajmuje kolejny produkt Volkswagena - Polo (147 tys., - 10 proc. rok do roku). Sporym wzięciem cieszy się nowa generacja Forda Focusa. Z wynikiem blisko 128 tys. sztuk auto zajmuje obecnie 4. miejsce pod względem liczby rejestracji w Europie (+9 proc. rok do roku).
Dealerzy Forda mają też jednak powody do niepokoju. Na piątej pozycji sklasyfikowany został model Fiesta, który w pierwszej połowie roku znalazł nieco ponad 126 tys. nabywców. To aż o 1/5 mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Fieście depczą po piętach: 6. Peugeot 208 (blisko 126 tys. rejestracji) i 7. Opel Corsa (123 tys. rejestracji). Oba doczekały się w ostatnim czasie nowych generacji, więc można się spodziewać, że przed końcem roku słupki sprzedaży wystrzelą w górę. W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych nowych aut w Europie znajdziemy jeszcze: 8. Dacię Sandero (123 tys. rejestracji, +7 proc.), 9. Renault Captur (blisko 122 tys. rejestracji) i 10. Skodę Octavię (121 tys. rejestracji).
Szczególne powody do radości mogą mieć natomiast dealerzy Volkswagena i Mercedesa. Kompaktowy T-Roc zajmuje już 16. miejsce w ogólnym zestawieniu. Wynik 114 tys. sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost zainteresowania nabywców o rekordowe 61 proc! Spodziewany efekt przyniosła też zmiana generacyjna zafundowana w ostatnim czasie Mercedesowi klasy A. W pierwszej połowie bieżącego roku na ten model zdecydowało się już 101 tys. nabywców co oznacza, że popyt wzrósł aż o 41 proc.
Rosnącą popularnością (21 proc. rok do roku) cieszy się również Dacia Duster. Obecnie auto zajmuje 13. pozycję w rankingu najchętniej kupowanych nowych aut w Europie (ponad 117,5 tys. rejestracji).
PR