Najmocniejszy diesel Renault

W październiku na salonie samochodowym w Paryżu Renault zaprezentowało po raz pierwszy lagunę coupe z wysokoprężnym silnikiem V6.

Wczoraj w fabryce Renault w Cleon ruszyła seryjna produkcja tej jednostki napędowej. To pierwszy silnik diesel V6 opracowany przez konsorcjum Renault-Nissan.

Zaprojektowanie nowej jednostki pochłonęło 180 milionów euro. Tak wysokie koszty powodują, że samodzielne opracowanie silnika przez jedną marką w dzisiejszych trudnych czasach staje się nieopłacalne. Stąd współpraca m.in na tym polu Francuzów i Japończyków.

Silnik w układzie V może być montowany zarówno wzdłużnie (takie rozwiązanie stosują Nissan i Infiniti) jak i poprzecznie (Renault). Opracowano go w centrum badania silników w Ruel-Malmaison koło Paryża. Przy pracach wykorzystano doświadczenia nabyte przy konstruowaniu czterocylindrowych silników dCi. W górnej części silnika V6 znajdziemy wiele elementów analogicznych do tych stosowanych np. w silnikach 2.0 dCi. To przyspieszyło pracę i obniżyło koszty.

Reklama

Nowa jednostka napędowa wkrótce zostanie zastosowana w lagunie coupe, a także wersjach sedan i kombi. Nissan wykorzysta ją w nowej maximie (w USA), a także w pathfinderze i navarze (w Europie). Ponadto Infiniti będzie montowało ją w modelach EX, FX i M.

Silnik V6 dCi spełnia normę emisji spalin Euro 4 (niewielkim kosztem można go dostosować do Euro 5). Montowany poprzecznie (Renault) będzie dysponował mocą 235 KM i momentem 450 Nm. Wersja do montażu wzdłużnego będzie mocniejsza: 265 KM i 550 Nm. Emisja CO2 w przypadku laguny coupe wynosi 192 g na kilometr, co oznacza średnie zużycie paliwa na poziomie 7.2 l/100 km. Silnik wtryskuje paliwo pod ciśnieniem 1600 barów za pośrednictwem piezoelektrycznych wtryskiwaczy. Głowice wykonano z aluminium. Pojemność to 2993 ccm, a stopień sprężania wynosi 16:1.

Konstruktorzy wiele uwagi poświęcili wyciszeniu nowej jednostki, zmniejszeniu wibracji oraz poszerzeniu zakresu pracy (odcięcie wtrysku następuje dopiero przy 5000 obr/min).

Laguna coupe V6 dCi przyspiesza do 100 km/h w 7.3 s oraz osiąga prędkość maksymalną 242 km/h.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nissan | coupe | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy