Możesz zostać szefem Izery. Ruszył konkurs na nowego prezesa
Piotr Zaremba nie jest już prezesem ElectroMobility Poland odpowiedzialnej za stworzenie marki polskich samochodów elektrycznych Izera. Rada nadzorcza zadecydowała o odwołaniu go ze stanowiska, a nowy prezes ma zostać powołany w ramach konkursu.
Spis treści:
We wtorek 9 kwietnia rada nadzorcza ElectroMobility Poland odwołała dotychczasowego prezesa spółki - Piotra Zarębę - tymczasowo powierzając pełnienie jego obowiązków Pawłowi Ponecie.
Ze składu zarządu spółki został odwołany Piotr Zaremba pełniący funkcję prezesa zarządu od dnia 17 kwietnia 2018 roku
Poneta ma kierować ElectroMobility Poland do czasu powołania nowego prezesa w drodze konkursu, co powinno nastąpić najpóźniej do 6 maja bieżącego roku.
Możesz zostać szefem Izery. Ruszył konkurs na prezesa
Jak czytamy w komunikacie spółki - Paweł Poneta, który tymczasowo dzierżyć ma ster władzy w ElectroMobility Poland S.A do momentu wyłonienia nowego prezesa, jest "doświadczonym liderem w dziedzinie badań, rozwoju i innowacji" z blisko 20-letnim stażem.
Ma na swoim koncie ponad 50 projektów badawczo-rozwojowych i innowacyjnych, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym.
Sam Paweł Poneta jest aktualnie prezesem spółki Tauron Inwestycje. Wcześniej - od 2014 roku - Poneta pracował w Tauronie m.in. jako dyrektor wykonawczy ds. badań i innowacji
Miotła w Izerze. Co dalej z polskim samochodem elektrycznym?
Odwołanie Piotra Zaremby ze stanowiska prezesa to kolejny etap zmian kadrowych, jakie przetaczają się właśnie przez ElectroMobility Poland. Przypominamy że 20 marca walne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło decyzję o wymianie członków Rady Nadzorczej spółki. Z jej składu odwołało wówczas Jacka Partyka, przewodniczego Rady Nadzorczej, Wojciecha Szyszko, sekretarza Rady Nadzorczej, oraz trzech członków Rady: Adama Michczyńskiego, Ferdynand Reissa, Maciej Kośća. Jedyną pozostawioną na stanowisku osobą jest dotychczasowa wiceprzewodnicząca - Katarzyna Maj - reprezentująca w Radzie Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.
Na członków nowej Rady Nadzorczej powołani zostali: Maciej Mazur (dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych), Sławomir Miklaszewicz, Paweł Poneta, Agnieszka Szklarczyk-Mierzwa i Jarosław Więcek.
Chociaż odwołanie z rady apolitycznego Wojciecha Szyszko - osoby, która przez wiele lat budowała w Polsce pozycję marki Kia - wydaje się zupełnie niezrozumiałe, pozostałe zmiany nie budzą wątpliwości. Jako pozytywny sygnał świadczący o podtrzymaniu zainteresowania projektem obecnych władz (90,8 proc. udziałów w ElectroMobility Poland ma Skarb Państwa) odebrano zwłaszcza powołanie na członka Rady Macieja Mazura - dyrektora zarządzającego Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych czyli największej w Polsce organizacji lobbującej na rzecz elektromobilności i wiceprezesa AVERE - największej europejskiej organizacji branżowej zajmującej się kreowaniem rynku elektromobilności.
Izera zgodnie z planem. Pierwsze auta w 2026 roku
Niezależnie od zmian we władzach spółki pracownicy ElectroMobility Poland nie próżnują i deklarują, że Izera będzie gotowa do produkcji w obiecanym terminie. Jeszcze w marcu podpisano list intencyjny z polskim potentatem budowlanym - firmą MIRBUD S.A. - która odpowiadać ma za budowę fabryki Izery w Jaworznie. Zakład ruszyć ma najpóźniej w połowie 2026 roku - zakładany termin realizacji inwestycji to zaledwie 23 miesiące.
Już na początku przyszłego roku będzie można testować kluczowe funkcjonalności pojazdu przy pomocy wczesnych prototypów, które będą dojrzewały w kolejnych fazach (w których planowane jest m.in. również zastosowanie komponentów wyprodukowanych w seryjnych narzędziach).
Oznacza to, że z technicznego punktu widzenia projekt pierwszy model Izery jest już w zasadzie "zamknięty" i gotowy do produkcji. Ciężar prac ElectroMobility Poland przesuwa się więc w stronę zapewnienia ciągłości dostaw niezbędnych do produkcji auta komponentów.