Moda na elektryczne drzwi

Firma Delphi, produkująca systemy elektroniczne i podzespoły do samochodów, podpisała z europejskimi producentami aut trzy dodatkowe kontrakty na dostawy swoich elektrycznych drzwi przesuwnych.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Do 2006 roku firma będzie dostarczać europejskim odbiorcom ponad 570 tysięcy zespołów rocznie. Znajdą one zastosowanie m.in. w samochodach miejskich nowej generacji oraz lekkich pojazdach użytkowych i wielofunkcyjnych. W następnej dekadzie spodziewany jest dalszy wzrost dostaw.

INTERIA.PL

Elektrycznie napędzane drzwi przesuwne, zainstalowane jako boczne drzwi samochodu można otworzyć bądź zamknąć jednym dotknięciem przycisku zamontowanego w pojeździe lub przycisku znajdującego się w pilocie zdalnego sterowania. Dzięki temu drzwi samochodu można otworzyć i zamknąć nawet mając zajęte obie ręce. Konstrukcja ta rozwiązuje także problem obsługi dużych i ciężkich drzwi, których ręczne otwarcie lub zamknięcie może być szczególnie uciążliwe, jeśli samochód stoi na pochyłości.

Największą popularnością drzwi elektryczne cieszą się w USA. Tamtejszy popyt na nie dalece przeszedł oczekiwania - od wypuszczenia ich na rynek w 1993 roku Delphi wyprodukowała ich już ponad dwa miliony. W 2002 roku Citroen, Fiat, Lancia i Peugeot, jako pierwsi europejscy producenci, wprowadzili do masowej produkcji wersje samochodów wyposażone w elektrycznie wspomagane drzwi przesuwne, a najnowszy system Delphi pojawił się w Peugeocie 807, Citroenie C8, Fiacie Ulysse i Lancii Phedra (bliźniaczym pojeździe wyprodukowanym przy współpracy grupy Fiata z PSA - Peugeot/Citroen). Obecnie ponad 50 procent tych pojazdów jest sprzedawanych w wersji wyposażonej w elektryczne drzwi przesuwne, co wyraźnie wskazuje na rosnące zainteresowanie tym urządzeniem wśród nabywców europejskich.

Elektryczne drzwi przesuwne firmy Delphi to elektromechaniczne urządzenie napędzane mechanizmem linkowym. Służy ono do otwierania i zamykania przesuwanych drzwi zamontowanych na prowadnicach. Mechanizm uruchamia się poprzez naciśnięcie przycisku lub ręcznie, inicjując otwarcie lub zamknięcie drzwi. Dzięki ostatnim ulepszeniom konstrukcyjnym zmniejszono zespół napędu drzwi (głębokość zmniejszono o 25 procent), dzięki czemu urządzenie można montować w mniejszych samochodach i w istniejących konstrukcjach nadwozi po dokonaniu tylko nieznacznych modyfikacji.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas