Mini ogłasza nową strategię rozwoju marki
Mini planuje rozwój w kierunku dalszej elektryfikacji. Stawia również na ekspansję na nowe rynki oraz rozszerzanie gamy modelowej.
Brytyjska marka zdaje sobie sprawę z trendów panujących na rynku motoryzacyjnym. Patrząc na gwałtowny rozwój segmentu aut elektrycznych, Mini planuje dalsze dopracowywanie koncepcji aut elektrycznych. Firma zakłada aż 50-procentowy udział elektryków w całkowitej sprzedaży do 2027 roku. Aktualnie stanowią one 15 procent. Dodatkowo plany przewidują całkowitą elektryfikację gamy na początku lat 30.
W 2023 roku Mini zaprezentuje pierwszy model nowej generacji samochodów elektrycznych. Przyszła oferta elektryków obejmować będzie trzydrzwiowego hatchbacka, małego crossovera oraz zupełnie odmienionego Countrymana. Mini opracowuje również koncepcje elektrycznych, sportowych modeli z gamy John Cooper Works.
Producent zamierza również wzmocnić segment crossoverów jak i kompaktowych samochodów premium - jeden z takich kompaktów jest już opracowywany. Prawdopodobnie wraz z nową gamą modelową, marka planuje podbój chińskiego rynku, który coraz częściej okazuje się dla europejskich marek najważniejszym odbiorcą.
Firma podzieliła się również planami dotyczącymi miejsc produkcji nowych samochodów. Countryman nowej generacji zostanie wprowadzony na rynek w 2023 roku. Za jego wytwarzanie odpowiedzialna będzie fabryka w Lipsku, należąca do BMW Group. Z kolei produkcja Mini Cabrio powróci do zakładów w Oksfordzie - według planów nastąpi to w 2025 roku.
***