Mini Clubman i Countryman JCW z zastrzykiem mocy
Dwa największe modele Mini otrzymały nowy, 2-litrowy silnik, który jest teraz o wiele mocniejszy.
Tak jak do tej pory, Clubman i Countryman John Cooper Works, napędzane są 2-litrową, doładowaną jednostką. Poprzednio oznaczało to 231 KM oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Teraz jednak pod ich maski trafił nowy silnik - najmocniejszy 4-cylindrowy agregat BMW, który niedawno debiutował w X2 M35i.
Mini Clubman i Countryman JCW
Teraz Clubman i Countryman JCW mają 306 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To rekordowe wartości w historii Mini, co oczywiście przekłada się na wyjątkowe wartości przyspieszeń. Pierwszą "setkę" w Clubmanie zobaczymy już po 4,9 s, a w Countrymanie po 5,1 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
W obu przypadkach do seryjnego wyposażenia należy 8-biegowa, automatyczna przekładnia, która ma wbudowaną blokadę przedniego mechanizmu różnicowego. Bez dopłaty otrzymujemy także napęd na wszystkie koła.
Pozostałe zmiany obejmują sportowy układ wydechowy (z filtrem cząstek stałych), który ma teraz oferować jeszcze bardziej rasowe brzmienie. Modyfikacje objęły także układ hamulcowy (tarcze mają średnicę 360 mm z przodu i 330 mm z tyłu), elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz oprogramowanie ESP.