Mini Clubman i Countryman JCW - rekordowo mocne

Odświeżone wersje największych modeli Mini od John Cooper Works wyróżniają się przede wszystkim zaskakująco dużym przyrostem mocy.

Mini Clubman JCW
Mini Clubman JCWInformacja prasowa (moto)

Do tej pory wszystkie odmiany JCW korzystały z tego samego, 2-litrowego silnika o mocy 231 KM. Teraz usportowione Mini Clubman oraz Countryman krzeszą z tej pojemności aż 306 KM i 450 Nm (+100 Nm). Pod maski brytyjskich modeli trafi zatem ten sam silnik, który niedawno zadebiutował w BMW X2 M35i.

Dzięki tej zmianie Clubman JCW przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s, stając się tym samym najszybszym modelem w historii Mini. Countryman jest niewiele gorszy - sprint do 100 km/h zajmuje mu 5,1 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Nowy silnik współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną, która ma wyróżniać się wyjątkowo sprawną zmianą przełożeń. Co ciekawe, ma ona wbudowaną blokadę mechanizmu różnicowego, co w dużym stopniu poprawia trakcję przednich kół. W razie potrzeby dołączana jest też tylna oś, ponieważ oba modele seryjnie oferowane będą z napędem na wszystkie koła.

Mini Clubman i Countryman JCW

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Przy okazji inżynierowie Mini popracowali też nad wydechem, z którego mają się dobywać jeszcze ciekawsze dźwięki, niż dotychczas. Znajdziemy w nim też oczywiście filtr cząstek stałych. Wzmocniono również układ hamulcowy z tarczami o średnicy 360 mm z przodu oraz 330 mm z tyłu. Modyfikacjom poddano także zestrojenie zawieszenia z adaptacyjnymi amortyzatorami, elektromechanicznego układu kierowniczego oraz oprogramowanie ESP.

Mini John Cooper Works Clubman 

W przypadku nowego Countrymana JCW trudno doszukiwać się jakichś zmian stylistycznych, natomiast Clubman może pochwalić się między innymi nową grafiką tylnych świateł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas