Milion hybryd Hondy

Honda sprzedała milionowy samochód z napędem hybrydowym. Pierwszą hybrydą w ofercie japońskiej firmy był Insight, zaprezentowany w listopadzie 1999 roku.

Według Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) Insight zużywał średnio 4,4 l/100 km.
Według Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) Insight zużywał średnio 4,4 l/100 km.Honda

Pierwsza hybryda Hondy - Insight - nie przypadła klientom do gustu. Powód? Wysoka cena i niewielkie, niezbyt przestronne nadwozie. Zamiast zakładanych 6,5 tys. sztuk rocznie, w ciągu prawie 7 lat produkcji model znalazł jedynie 17 tys. nabywców. Do jego napędu służył 1-litrowy silnik benzynowy o mocy 67 KM, połączony z 14-konnym motorem elektrycznym i 5-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT.

Milion hybryd Hondy

Milion hybryd Hondy (czytaj artykuł)

Acura ILX Hybrid (2012)Honda
Honda Freed Spike Hybrid (2011)Honda
Honda Freed Hybrid (2011)Honda
Honda Fit Shuttle Hybrid (2011)Honda
Honda Jazz/Fit Hybrid (2010)Honda
Honda CR-Z (2010)Honda
Honda Insight II (2009)Honda
Honda Civic Hybrid II (2005)Honda
Honda Accord Hybrid (2004)Honda
Honda Civic Hybrid (2001)Honda
Honda Insight I (1999)Honda

Kolejne modele z napędem hybrydowym cieszyły się większą popularnością. W grudniu 2001 roku zaprezentowano Civica Hybrid, a w grudniu 2004 roku - Accorda Hybrid, dostępnego jedynie w Ameryce Północnej. Na pokonanie bariery 100 tys. wyprodukowanych hybryd Honda potrzebowała jednak aż 7 lat. Sprzedaż przyspieszyła wraz z premierą drugiej generacji Insighta (2009), modelu CR-Z oraz Jazza Hybrid (oba auta zadebiutowały w 2010 r.). Obecnie w ofercie japońskiej firmy jest 8 hybryd, w tym 3 w Europie. Najnowsza z nich to Acura ILX Hybrid - kompaktowy samochód premium, oferowany na rynku północnoamerykańskim.

Honda pracuje teraz nad zespołem napędowym z dwoma silnikami elektrycznymi do średniej wielkości samochodów oraz wydajnym systemem hybrydowym połączonym z napędem na obie osie, zaprojektowanym z myślą o nowym aucie sportowym (czytaj więcej: plany Hondy na najbliższe lata).

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas