Milion hybryd Hondy
Honda sprzedała milionowy samochód z napędem hybrydowym. Pierwszą hybrydą w ofercie japońskiej firmy był Insight, zaprezentowany w listopadzie 1999 roku.
Pierwsza hybryda Hondy - Insight - nie przypadła klientom do gustu. Powód? Wysoka cena i niewielkie, niezbyt przestronne nadwozie. Zamiast zakładanych 6,5 tys. sztuk rocznie, w ciągu prawie 7 lat produkcji model znalazł jedynie 17 tys. nabywców. Do jego napędu służył 1-litrowy silnik benzynowy o mocy 67 KM, połączony z 14-konnym motorem elektrycznym i 5-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT.
Milion hybryd Hondy
Milion hybryd Hondy (czytaj artykuł)
Kolejne modele z napędem hybrydowym cieszyły się większą popularnością. W grudniu 2001 roku zaprezentowano Civica Hybrid, a w grudniu 2004 roku - Accorda Hybrid, dostępnego jedynie w Ameryce Północnej. Na pokonanie bariery 100 tys. wyprodukowanych hybryd Honda potrzebowała jednak aż 7 lat. Sprzedaż przyspieszyła wraz z premierą drugiej generacji Insighta (2009), modelu CR-Z oraz Jazza Hybrid (oba auta zadebiutowały w 2010 r.). Obecnie w ofercie japońskiej firmy jest 8 hybryd, w tym 3 w Europie. Najnowsza z nich to Acura ILX Hybrid - kompaktowy samochód premium, oferowany na rynku północnoamerykańskim.
Honda pracuje teraz nad zespołem napędowym z dwoma silnikami elektrycznymi do średniej wielkości samochodów oraz wydajnym systemem hybrydowym połączonym z napędem na obie osie, zaprojektowanym z myślą o nowym aucie sportowym (czytaj więcej: plany Hondy na najbliższe lata).
Marcin Sobolewski