Michał Bowsza do Volkswagena. Jego miejsce w Audi zajmie Łukasz Zadworny
Od 1 października zmienią się dyrektorzy marek Audi i Volkswagen. Do Volkswagena trafi Michał Bowsza, dotychczasowy szef marki Audi. Jego miejsce zajmie zajmie Łukasz Zadworny, który przewodzi marce Volkswagen.
Następują zmiany kadrowe w polskich oddziałach niemieckiego koncernu. Z dniem 1 października tego roku pojawią się nowi dyrektorzy marek Audi i Volkswagen. Michał Bowsza, dotychczasowy dyrektor marki Audi, będzie przewodził marce Volkswagen. Jego miejsce zajmie z kolei Łukasz Zadworny. Do początku października pełni on jeszcze funkcję dyrektora marki Volkswagen.
Nowy dyrektor marki Volkswagen od ponad 20 lat działa w branży motoryzacyjnej. W tym czasie pracował dla marek, które należą do niemieckiego koncernu, między innymi dla Porsche czy Volkswagen Samochody Dostawcze.
Funkcję dyrektora marki Audi pełni od połowy 2009 roku. W tym czasie zwiększył sprzedaż jej samochodów o niemal 500 proc., powiększając przy tym udział w rynku czterokrotnie. Jest inicjatorem i twórcą koncepcji Best Performing Dealer. Spowodowała ona profesjonalizację zarządzania polską siecią dealerską marki. Dotychczasowy dyrektor marki Audi również zainicjował i współtworzył program finansowania Audi Perfect Lease, w którym określa się przewidywaną utratę wartości auta. Klient w czasie użytkowania spłaca tylko tę kwotę, a nie całą wartość samochodu. Bowsza pracował także nad innymi projektami. Przewodził między innymi wdrożeniu systemu NADIN, standaryzacji procesu sprzedaży OMD, a także zarządzania marżą Margin Insight.
Łukasz Zadworny, który w październiku obejmie stanowisko dyrektora marki Audi, ma 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Przez 13 lat pracował dla Škody, z czego przez pierwsze 7 lat zajmował stanowisko dyrektora Działu Marketingu. Następnie, przez 6 lat zarządzał marką w Polsce. Funkcję dyrektora marki Volkswagen pełni 7 lat. Został nim 1 czerwca 2015 roku. W tym czasie marka przeszła transformację. Skupiono się na pracach nad rentownością sieci dealerskiej i rozwoju w kwestii elektromobilności. Volkswagen poszerzył także swoją gamę modelową, ze szczególnym uwzględnieniem samochodów w pełni elektrycznych, czyli ID.3, ID.4 i ID.5.
***