Mercedesy CLA i GLA od AMG jeszcze mocniejsze

Nadworny tuner Mercedesa wprowadził szereg zmian do topowych wersji kompaktowych modeli. Wzmocniono silnik, zmieniono skrzynię biegów i nie tylko.

Mercedes-AMG CLA 45
Mercedes-AMG CLA 45Informacja prasowa (moto)

Modyfikacje, które objęły CLA 45, CLA 45 Shooting Brake oraz GLA 45 nie są niczym nowym - po raz pierwszy pojawiły się bowiem w niedawno zmodernizowanej klasie A. Wszystkie te modele napędzane są tym samym silnikiem - turbodoładowaną jednostką o pojemności 2 litrów. Ma ona teraz o 21 KM większą moc i o 25 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy.

Mercedes-AMG GLA 45Informacja prasowa (moto)

Oznacza to, że kompaktowe Mercedesy-AMG legitymują się 381 KM i 475 Nm, co oznacza piorunujące osiągi. Rozpędzenie do 100 km/h zajmuje CLA 45 zaledwie 4,2 s, a wersji Shooting Brake 4,3 s. GLA natomiast potrzebuje na to 4,4 s - każdy z modeli poprawił zatem swój czas o 0,4 s.

Modyfikacjom poddano także 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię, która ma teraz krótsze przełożenia od 3. do 7. Na zmianę charakterystyki samochodu pozwala standardowy system AMG Dynamic Select, oferujący tryby Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz Race, który wpływa między innymi na pracę skrzyni biegów.

Opcjonalnie dostępny jest pakiet AMG Dynamic Plus, w którego skład wchodzi adaptacyjne zawieszenie (oferowane także osobno) oraz nowo zaprojektowana blokada przedniego mechanizmu różnicowego. Dzięki niej zauważalnie poprawiła się trakcja, szczególnie podczas dynamicznego wychodzenia z zakrętu. Dodatek ten jest o tyle przydatny, że chociaż wszystkie opisywane modele mają seryjny napęd na cztery koła 4MATIC, to standardowo przekazuje on moc jedynie na przednią oś, a na tylną tylko do 50 procent.

Mercedes-AMG CLA 45 Shooting BrakeInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas