Mercedes-AMG E 63 4MATIC - obłędnie szybki

Najmocniejsza wersja klasy E, przygotowanej przez inżynierów AMG, może mieć nawet 612 KM. Zapewnia to niesamowite osiągi.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC
Mercedes-AMG E 63 4MATICMercedes

Mercedes-AMG E 63 napędzany jest 4-litrowym V8 biturbo o mocy 571 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 750 Nm. Dzięki napędowi na wszystkie koła i sportowo zestrojonej, 9-biegowej skrzyni automatycznej, rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,5 s.

Jeśli jednak komuś to nie wystarcza, może zdecydować się na wersję S, oferującą 612 KM i 850 Nm. Ta potrzebuje na sprint do 100 km/h jedynie 3,4 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, ale można ją opcjonalnie zwiększyć do 300 km/h.

Topowa klasa E otrzymała seryjnie zawieszenie pneumatyczne, a także blokadę tylnego dyferencjału. Dzięki temu zachowanie się na drodze tej sportowej limuzyny ma być wzorowe. Mocniejszą wersję można opcjonalnie wyposażyć w karbonowo-ceramiczne tarcze. Ciekawostką jest opcja "drift", w której moc trafia wyłącznie na tylne koła, a elektronika nie przeszkadza kierowcy w pokonywaniu zakrętów bokiem i w kłębach dymu (tryb występuje tylko w wersji S).

Mercedes-AMG E 63 4MATICMercedes

Wizualnie Mercedes-AMG E 63 niewiele różni się od cywilnych wersji. Najłatwiej rozpoznać go po poszerzonych zderzakach, wielkich wlotach powietrza, poczwórnym wydechu oraz alufelgach w rozmiarze 19 lub 20 cali. Wewnątrz znajdziemy sporo skóry oraz wstawek z włókna węglowego. Auto pojawi się w salonach w marcu 2017.

Mercedes-AMG E 63 4MATICMercedes
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas