McLaren 570S już oficjalnie

Po wielu zapowiedziach, tajemniczych zdjęciach i filmach, najnowszy McLaren został wreszcie oficjalnie zaprezentowany.

McLaren 570S
McLaren 570SMcLaren

Nowy model, nazwany 570S, to pierwszy przedstawiciel grupy Sport Series, czyli "baby McLarenów". Najłagodniejszych, najtańszych i z silnikami o najmniejszej mocy. Nie zmienia to jednak faktu, że mamy do czynienia z samochodem napędzanym 3,8-litrowym V8 biturbo o mocy 570 KM i rozpędzającym się do 100 km/h w 3,2 s i osiągającym 328 km/h. To o zaledwie 0,2 s i 2 km/h wolniej, od "dorosłego" 650S!

McLaren 570S

McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren
McLaren 570SMcLaren

Gdzie zatem ten łagodniejszy charakter? Z pewnością nie zauważymy go na zewnątrz - poza piorunującymi osiągami, 570S może pochwalić się również agresywną linią nadwozia, sporych rozmiarów dyfuzorem z tyłu oraz podnoszonymi do góry drzwiami. Nie mamy więc tutaj do czynienia z subtelnym i niepozornym autem sportowym. Chociaż dość praktycznym - w umieszczonym z przodu bagażniku udało się wygospodarować 150 litrów.

McLaren 570SMcLaren

Dopiero siadając za kierownicą zaczynamy rozumieć co mieli na myśli inżynierowie McLarena  mówiąc o komfortowym samochodzie do jazdy na co dzień. Zamiast ciasnych kubełków i spartańskiego wnętrza witają nas dość duże, mięsiste fotele i deska rozdzielcza w całości wykończona skórą. Samo wnętrze, choć bardzo przypominające pozostałe modele brytyjskiego producenta, zostało w dużej mierze przeprojektowane. 570S otrzymał ekran zamiast tradycyjnych zegarów, a tunel środkowy (na którym znajdziemy podłokietnik) już nie łączy się z konsolą, dzięki czemu udało się wygospodarować miejsce na kubek. Nie zabrakło też takich dodatków, jak wysokiej klasy nagłośnienie (stworzone przez firmę Bowers & Wilkins), a nawet elektrycznie sterowaną kolumnę kierownicy.

McLaren 570SMcLaren

Uwagę zwraca też minimalizm wnętrza - większość funkcji wybieramy przy pomocy 7-calowego ekranu dotykowego. Dzięki temu ilość przełączników ograniczono do minimum. Brak jest również dźwigni zmiany biegów - siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynię obsługujemy przyciskami na tunelu środkowym.

McLaren 570SMcLaren

Myli się jednak ten, kto sądzi, że wszystkie te dodatki przemieniły 570S w ociężałe Gran Turismo. Zbudowany na ważącym jedynie 80 kg monokoku z włókna węglowego, ten "baby McLaren" może pochwalić się masą własną 1313 kg (czyli mniej, od 650S, który waży 1330 kg) oraz jej rozkładem w proporcjach 42/58.

McLaren 570SMcLaren

McLaren 570S pojawi się na rynku w połowie roku, a w przyszłości możemy spodziewać się zaprezentowania też odmian Spider, a możliwe, że także wzmocnionej i odchudzonej LT. Według wstępnych szacunków jego cena powinna wynieść około 190 tysięcy euro, co byłoby odpowiednio dużą różnicą w porównaniu do 650S, który kosztuje 232 500 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas