McLaren 12C GT Can-Am - z ulicy na tor

McLaren zbuduje limitowaną serię modelu 12C GT Can-Am, stworzonego z myślą o wyścigach na zamkniętym torze.

Chociaż żywiołem 12C GT Can-Am jest tor wyścigowy, auto nie jest dostosowane do udziału w regularnych seriach.
Chociaż żywiołem 12C GT Can-Am jest tor wyścigowy, auto nie jest dostosowane do udziału w regularnych seriach.McLaren

McLaren 12C GT Can-Am powstał na bazie prototypu zaprezentowanego latem br. podczas konkursu elegancji w Pebble Beach. Wyścigowy oddział McLarena - McLaren GT - uzbroił go w elementy zarezerwowane dla wersji GT3, m.in. masywny pakiet ospojlerowania z włókna węglowego, homologowaną przez FIA klatkę bezpieczeństwa oraz kierownicę i kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa.

Barwy nadwozia 12C GT Can-Am nawiązują do wyścigowych McLarenów biorących udział w wyścigach Canadian-American Challenge Cup (Can Am) w latach 60. i 70.

Tylne skrzydło 12C GT Can-Am ogranicza siłę docisku o 30 procent. McLaren

Do napędu McLarena 12C GT Can-Am służy 3,8-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8 mocy 638 KM o charakterystyce dostosowanej do jazdy torowej.

McLaren zamierza wyprodukować nie więcej niż 30 egzemplarzy 12C GT Can-Am - każdy w cenie 375 tys. funtów. Produkcja modelu ruszy w marcu 2013 r.

McLaren 12C GT Can-Am

McLaren 12C GT Can-Am (czytaj artykuł)

McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren
McLaren 12C GT Can-AmMcLaren

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas